Kan iemand een prepaid omzetten naar een abbonnement?

Er stond een bericht in de krant dat iemand voor 23.000 euro gebeld had op kosten van de eigenaar. Is dat ook mogelijk als je alleen een prepaid toestel hebt en die gestolen wordt. Kan zo iemand dat in een abbonnement omzetten en gratis bellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een prepaid nummer over zetten naar postpaid (abonnement) kan alleen doormidden van het afsluiten van een contract. Voor het afsluiten van een mobiel contract heeft men een legitimatiebewijs en bankgegevens nodig. Zolang jij alleen je telefoon verliest kan de vinder alleen je tegoed verbruiken wat nog op je kaart staat.

Het beste antwoord

Een prepaid nummer kan WEL omgezet worden in een abbo..via nummerportering (behouden van je oude nummer).
Maar dit kan nooit op jouw naam...voor t afsluiten van n abbo heb je altijd een id of paspoort nodig die dan ook nog eens is gelinkt aan je bankrekening.
Zelfs via internet wordt er altijd gevraagd naar passpoort en id .
However...heb je n sdkaart in je phone zitten , als hij gejat wordt...en heb je daarop bijv. paspoort/id kaart en bankpas/creditcard kopietjes als pdf bestandje ofzo staan...dan kan het wel degelijk.
Dan heeft de dief namelijk alles wat ie nodig heeft om online een abbo af te sluiten....

Het antwoord is JA dat kan, onder bepaalde omstandigheden.

Bewaar daarom dergelijke bestanden NOOIT in je telefoon of op sdkaart in welk mobiel apparaat dan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat gaat niet. als iemand je prepaid telefoon heeft gevonden of gestolen kan hij alleen maar het bedrag op maken wat nog tegoed is. omzetten naar een abonnement en dan op jouw kosten bellen kan natuurlijk niet, omdat hij dan je bankrekening nummer ook zal moeten weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat gaat niet. Wanneer iemand je telefoon heeft kan hij/zij alleen deze gebruiken als je een simlock vrij toestel hebt. Dan doet diegene een eigen kaart erin en betaald dus ook zelf