Hoe bereik ik de maximale caaciteit van mijn accu?

Ik heb een nieuwe accu en daarin zit 2300 mAh aan capaciteit. Maar die gaat snel leeg. In de verpakking staat dat ik 5x de accu moet ontladen en opladen. Ik heb gedaan wat er staat maar die gaat alsnog snel leeg. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 8 uur:
Ik gebruik mijn accu in mijn Samsung Galaxy S3 Mini.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In wat voor apparaat gebruik je de accu eingenlijk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik mijn accu in mijn Samsung galaxy S3 mini.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En na hoe lang is je accu leeg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik mijn Telefoon non-stop aanlaat, kan die wel 2.45 uur mee. Als ik hem niet veel gebruik, dan kan die wel bijna de hele dag wel mee. Maar dat vind ik wel te weinig voor zo'n capaciteit.

Antwoorden (1)

Alle apps op je telefoon uitzetten behalve die die je gebruikt.
Kijk in je instellingen of er een optie batterysaver is.
Battery saver app downloaden op play store.
Wifi en bluetooth etc. uitzetten als je niet gebruikt.
Helderheid scherm aanpassen. bijv. optie automatisch.
Tot slot als je toestel ge-root is kun je met de superuser app of bijvoorbeeld lucky patcher de apps afzonderlijk freezen en unfreezen op momenten dat je ze gebruiken wil...ook de apps die op de achtergrond blijven draai (update playstore en sync bij facebook etc)..gebruiken veel onnodige energie..je kunt al gauw 8 uur langer met je batterij doen als je autosynchronisatie en -update uit zet.

Toegevoegd na 5 minuten:
En natuurlijk...veel gamen of video/youtube kijken etc. vreet energie.
Daarom...bijv. youtube kijken in lagere kwaliteit.
Basisregel hoe hoger de resolutie hoe sneller je batterij leeg.
Jijzelf moet de smart one zijn bij t gebruik van je smartphone.
Alles automatisch laten gaan is niet smart, besteedt daarom wat tijd in het leren kennen van android...zul je veel plezier aan hebben. :-)