Kun je met Near Field Communication (NFC) ook van smartfoon naar smartfoon betalen?

Inmiddels kunnen we contactloos betalen met de bankpas. Straks kunnen we dat ook met onze smartfoon. Maar kunnen we daarmee dan ook van betalen naar een kennis door de smartfoons dicht bij elkaar te houden?

9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk het eerlijk gezegd (nog) niet. Heeft te maken met privacy en veiligheid. Maar weet het niet zeker!

Het beste antwoord

Je kan op dit moment alleen bestanden sturen via NFC. Beide smartPhones moeten NFC ondersteunen om bestanden te sturen. Het is nog niet mogelijk om geld te sturen via NFC. Dat kan als banken zoals ABN of ING het smartPhone applicatie gaan updaten (ondersteunen). Dus het technologie hebben we wel, maar applicatie daarvoor is nog niet gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan zelfs zonder NFC. Start de bankapp van jou bank en maakt het geld over op de rekening van je kennis. Klaar! Geen NFC nodig, je kennis hoeft ook totaal niet in de buurt te zijn, dit werkt echt altijd, zolang je maar een netwerkverbinding hebt.

Overigens zou je voor onderling betalen m.b.v. NFC ook een netwerkverbinding moeten hebben, het geld kan niet op je telefoon, maar moet naar je bank.

Er zou iets gemaakt kunnen worden zodat als je op de door jou voorgestelde wijze betaalt er door de bankapp van degene die moet betalen automatisch een transactie naar de bank van de ander in gang gezet wordt. Zelfs al zou het allemaal ideaal werken zul je toch moeten aangeven wie aan wie betaalt en hoeveel (niet onbelangrijk)