Hoe krijg ik mijn belangrijke apps terug?

Ik heb dus per ongeluk google play store verwijderd. Hij is helemaal van mijn telefoon weg. Toen probeerde ik hem via internet weer te downloaden kreeg ik steeds een foutmelding toen ik de play store wou openen : google play store is gestopt. Na die foutmelding sluit hij de app af. Toen heb ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet in de hoop dat hij weer terug kwam. Helaas dus niet. Toen zag ik dat ik een nog groter probleem had, want om een of andere reden waren er nog meer apps verdwenen. Waaronder : browser, google play services en de email app. Toen ik via mijn computer probeerde om google play services te downloaden en op mijn sd kaart zetten door op die manier via bestandsbeheer (die was niet verwijderd) de app te installeren. Dat was gelukt. Toen ik dat ook probeerde met google play store, lukte dat ook. Helaas toen ik google play store wou starten kreeg ik weer de error : google play store is gestopt. Ook heb ik geprobeerd om hem toen weer naar fabrieksinstellingen te zetten maar dan met backup terugzetten. Ook dat lukte niet. Mijn telefoon is geroot en het is de Alcatel One Touch Pop C7. Wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Google-Apps (Gapps) kun je apart flashen. Ik weet niet welke android-versie je gebruikt, als je die even zegt kan ik je de beste versie van Gapps voor jouw telefoon zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb android 4.2.2

Antwoorden (1)

ik zou beginnen met het vervangen van de root-firmware door stock/fabrieksfirmware. die kan je dan later weer rooten. met de stock firmware moet het werken want dat is immers de firmware die er standaard op zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe zou ik dat kunnen doen? Ik heb namelijk geen verstand van firmwares enzo...