Is een Smartphone glas reparatie voldoende ?

Wat ik heb begrepen van uitleg video's en het lezen van forums is het mogelijk om het Touchscreen Glas te vervangen van een Smartphone mits het Touchscreen nog werkt.

Hoe groot is de kans dat het Touchscreen Glas plaats loslaat ?

Welke lijm of wat er op lijkt is aan te raden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ik heb tutorials gezien waar LCD paneel losgeweekt werd van het gebroken glas. Maar het gaat naar mijn mening te vaak mis om hetzelf eens te proberen.
Je moet met een föhn of liever zo'n verfstrip pistool het glas verwarmen totdat je het net niet meer kan vastpakken en dan met een plastic spateltje(spudger) het glas loswrikken van de LCD. Echter is het allemaal zo dun dat Samsung het niet voor niets in één package heeft geplaatst om het geheel steviger te maken. Ik geef je 5% kans dat je het gebroken glas met digitizer van het LCD afkrijgt. Lijm is vergelijkbaar met wat je vindt op dubbelzijdig plakband(3M).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ben opzoek naar een goede dubbelzjdige tape (3M) , dat is mijn eerste zorg zo dat hij niet los zomaar loslaat bij 40 a 50 graden bijvoorbeeld, kan ik zo'n tape niet bij de bouwmarkt kopen of moet ik bij een telefoonzaakje wezen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit bijvoorbeeld https://www.gamma.nl/assortiment/bison-original-dubbelzijdige-tape-1-5-m/p/B402575?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2f%24s%3ddubbelzijdig%5cu0020plakband%5cu00203m%2ffh_item_type%3d%7bproduct%7d%26fh_refview%3dsearch%26fh_view_size%3d20%26fh_lister_pos%3d5%26fh_start_index%3d0%26fh_secondid%3db_product_b021402575
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat is veel te dik, er zit een neopreen laagje tussen. Je kunt het vinden in bouwmarkten of hobbyzaken...het moet echt net zo dun zijn als normaal plakband. Wellicht toch bij die telefoon reparatie winkeltjes te koop als een setje speciaal voor je telefoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier in de buurt zit een winkeltje die imitatie lijm heeft staat op hun website Maar Neopreen kan ik gewoon voor een telefoon gebruiken en kopen bij een bouwmarkt / hobbyzaak ? En Neopreen laat niet los bij tempraturen van 40 + ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik las niet goed, wat voor soort tape of lijm moet ik hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dubbelzijdig plakband zonder die neopreen ertussen, van 3M
Bij de betere doe het zelf zaak te kopen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dan laat het glas niet meer los bij temperaturen van 30 a 40 (zomer) ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neejoh, de tempratuur moet zo hoog zijn dat je het net niet meer kan vastpakken, dus zo rond de 50 graden, en gezien je bij deze tempratuur ook mechanisch flink moet wrikken verwacht ik niet dat deze er in de zomer spontaan uitvalt mocht in 2015 het warmte-record gebroken worden met 12 graden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dank je wel, je hebt zoveel soorten dubbelzijdige tape maar ik weet niet welke goed is
Het is wel mogelijk om de touchscreen over te plaatsen, alleen is dit echter een heel precies werkje, waarbij het vaak fout gaat. Er bestaan ook compleet nieuwe setjes, waar het touchscreen al vastgeplakt is op het scherm. Deze kant en klare schermen zijn volgens mij verkrijgbaar voor (bijna) alle toestellen.

Hierbij een voorbeeld van zo'n compleet scherm:

www.myigadgets.nl/iPhone-4-reparatie-scherm-zwart.html

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op youtube lijkt het heel simpel, welke tape is goed?