Hoe komt dat mijn accu 1500mah ziet inplaats van 2300mah?

Zoals jullie in de vraag zien heb ik een accu en dat is voor mijn smartphone. Ik heb een accu van 2300mah, maar in een app (battery doctor) voor accu's staat dat ik maar 1500mah heb! Ik heb deze accu net nieuw besteld! Er stond op internet waar ik die accu besteld heb dat ik 5 maal de accu moest ontladen en opladen, dat heb ik dus allemaal gedaan! Maar het is niet 2300mah. Hoe komt dat? Hoe kan ik dit zelf gaan oplossen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je accu heeft gewoon 2300mAh.
Er bestaan geen meetprogramma's die de capaciteit kunnen meten.
Ze gaan uit van het type. En dat is kennelijjk 1500mAh.
Btw. Ampère is met een hoofdletter.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Capaciteit kun je wel degelijk meten
2. Er zijn meer dan genoeg (chinese) leveranciers die veel meer ergens op stempelen dan het is. USB-sticks van 32 GB die maar 1 GB zijn, lampen die 500 lumen zouden moetengeven, maar niet verder komen dan 100, accu's die geen 2300mAh zijn maar 1500 (en dan kom je er nog genadig vanaf) Ik zou zeggen test nog een paar keer met andere apps, blijft het knudde, dan terugsturen.
Reddie
9 jaar geleden
@haabee , de capaciteit kun je alleen meten door de batterij volledig te ontladen. Dat zal zo'n app niet doen / kunnen.