Ik wil een iphone 5s in Amerika kopen, maakt het uit of ik hem in NL of Amerika koop? (Model etc) Hoeveel goedkoper is hij en hoe zit het met douane?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Reddie
9 jaar geleden
De IPhone 5s is in Amerika duurder dan in Nederland.
En de perikelen met de douane wil je je echt niet op de hals halen.
wilkers
9 jaar geleden
Bovendien is het niet zeker of het Amerikaanse toestel de Nederlandse Sim-kaart accepteerd.

Antwoorden (1)

Amerikaanse toestellen(ja ook iPhone) zijn vaak zo niet altijd CDMA.
De wereld is in twee kampen verdeeld GSM(rest van de wereld) en CDMA(USA).
GSM toestellen hier aangeschaft werken ook niet 100% in Amerika, en niet alle telefoons ondersteunen beide systemen even goed. En het is vanaf de buitenkant gezien heel lastig te bepalen of het aangeschafte toestel het wel doet bij terugkomst in Nederland.

Het beste kom je momenteel weg met een iPhone 6 of Samsung S5 of Nexus 6.
Ik zou m'n broodje kroket er niet om verwedden dat jouw in Amerika gekochte iPhone 5s het hier goed gaat doen.... Laat ik de douane nog even buiten beschouwing, want dat is echt je minste zorg...

Het verschil en tips lees je hier: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2407896,00.asp