Hoe kan het dat mijn scherm donker wordt als ik op WhatsApp een geluidsopname afspeel?

Als ik een geluidsopname op WhatsApp toegestuurd krijg en hem probeer af te spelen, hoor ik het geluid heel zacht en wordt mijn scherm donker. Ik kan het bestand wel gewoon afspelen via Root Explorer of iets dergelijks.
Hetzelfde probleem heb ik nu ook met bellen via WhatsApp (update). Wat is het probleem en wat kan ik hieraan doen?

Samsung Galaxy S4 GT-I9505
Android 4.4.2 KitKat
WhatsApp 2.12.5

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
25.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem.
Zit niet te dicht bij sensor!
Wie weet de oplossing? Ik heb pas wel een nieuw scherm laten plaatsen omdat ie gevallen was .

Antwoorden (2)

Dat komt omdat de nabijheids sensor (de sensor die er ook voor zorgt dat het scherm uit gaat wanneer je de telefoon voor het bellen naar je gezicht brengt) iets registreert. Het kan dus aan de sensor zelf of aan de software liggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De sensor zit bovenin het scherm naast de camera. Probeer tijdens het afspelen niet dicht in de buurt te komen van de sensor en kijk of het probleem nog steeds volhoudt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit een barst voor, dat zal het probleem zijn. Is er geen manier om die sensor te deactiveren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij kun je dit instellen, of die wel of niet actief is. Weet niet waar overigens (in ieder geval bij Instellingen).
Ik heb het probleem gevonden ..had een nieuw hoesje gekocht voor mijn mobiel en de binnenkant was van rubber en gaat je geluid in de sensorstand...hoesje eraf en oude hoesje er weer om en alles deed het weer geen zwart scherm en/of zacht geluid