aan welk oor houd je je mobiel?

Heeft de kant waar je je mobiel tegen je oor houd iets te maken met of je links of rechts bent?
Is het iets wat aangeleerd is? Of heeft het simpelweg te maken met persoonlijke voorkeur?
Aan welke kant houden de meeste mensen hun mobiel?

Dit zijn zomaar wat willekeurige dingen die ik me afvroeg, ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij heeft het in eerste instantie met links- en rechtshandig te maken: als je rechtshandig bent, houd je vaak je telefoon met je linker hand vast, omdat je dan bijv. een pen in je rechter hand kunt houden om aantekeningen te maken (en andersom). Dat wordt dan op een gegeven moment een gewoonte, ook zonder dat je iets op hoeft te schrijven, houd je je telefoon meestal in dezelfde hand. Daarnaast heeft het te maken met je oor: kun je aan een van beide oren slecht(er) horen, dan houd je meestal de telefoon aan het oor waarmee je het best kunt horen.