Waarom blijft Itunes vragen om oude Apple ID?

Mijn moeder is van ziggo noodgedwongen naar caiway gegaan dus ander emailadres.Het is me al wel gelukt een nieuw Apple ID aan te maken en die werkt ook wel als ik iets nieuws download maar niet als ik de updates wil updaten die er al stonden. Dan blijft hij vragen om haar oude Appl ID. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je oude apple id is nog gekoppeld aan het oude email adres alles wat je onder dat ID hebt aangekocht blijft onder dat ID
Het aanmaken van een nieuw ID was niet handig.
in principe is je moeder natuurlijk wel een ander persoon maar kan me voorstellen dat je de app graag wil houden op haar telefoon. maar in principe zal ze zelf app moeten kopen op haar nieuwe ID.

In principe moet het mogelijk zijn op je oude ID's primaire email adres te veranderen
ik raad je aan het te veranderen in bv een gmail of hotmail dat niet verandert als je van provider wisselt.

zolang je geen betaalde app of muziek hebt gedaan onder het nieuwe apple id dan moet het geen probleem zijn.

Ik weet niet wat het beleid is bij apple als je primaire id niet meer werkt
het zou zonde zijn als je dat op een gegeven moment je oude appleID kwijt raakt omdat ze telkens een bounced mail krijgen op je primaire mail adres.
dus ik zou het niet aan toeval overlaten.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp wat jullie zeggen. Ik snap dat als ik inlog op oude ID ik emailadres kan wijzigen, heb ik op fb ook gedaan.
Maar we hebben teveel ww geprobeerd waardoor oude ID op niet-actief werd gezet.
WW kun je alleen achterhalen via mail (wat dus niet kan omdat ze op oude mailadres geen mail meer ontvangt) of via de beveiligingsvragen. Maar dan moet je eerst geb.datum invullen en die werd al niet eens herkend. Geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen :-( Dus dan kom je ook niet bij de beveligingsvragen.
Ik zal haar vragen of ze toch het juiste ww kan achterhalen.
Bedankt tot zover allemaal voor het meedenken...
capthavoc
9 jaar geleden
oei als je echt nergens bij kan komen zul je toch contact moeten opnemen met apple.
maar dat is een helse toer veel succes.
ik ga er van uit dat je een oudere iphone hebt maar wellicht kun je in een apple store met reparatie afdeling terecht ? ik weet niet hoe het zit met de geboorte datum
maar misschien heb je per ongeluk via de een engelse site ID aangemaakt ?
daar hebben ze standaard de datum andersom
bij ons dag maand jaar
bij hun maand dag jaar
dat kan de verwarring veroorzaken ?

Andere antwoorden (1)

Omdat ze daar op zijn ingesteld en er updates vereist zijn voordat de vraag naar oude Apple ID zal verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar dan kom je dus nooit verder, want met de oude ID kan ze niet meer inloggen.