Hoe weet ik of er een tracker op een telefoon zit?

Ik heb een iphone 6 gevonden maar wil niet de schuld krijgen als iemand zegt dat hij gestolen is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Find my iPhone kan aan staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het dan niet netjes om als eerlijke vinder de eigenaarbte gaan zoeken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iedere iPhone is te traceren . En zelfs zonder sim kaart . Dat laatste is wat lastiger maar iedere tel heeft een uniek nr wat constant uitgezonden wordt .
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
je bent sowieso verplicht om de vondst te melden bij de gemeente of de politie. anders kun je beticht worden van verduistering. dat iemand anders dan jij eigenaar is van de telefoon staat natuurlijk buiten kijf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk staat find my iPhone aan dus zodra je telefoon aan zet is deze meteen te traceren
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je iets vindt mag je dat natuurlijk niet zomaar houden. Het is niet jouw eigendom, dus breng 'm naar de gemeente (of zet het bijv. op een Facebookpagina van de plaats waar je 'm gevonden hebt). Als het jouw iPhone was geweest, had je dat vast ook gewild.

Antwoorden (1)

Elke telefoon. Heeft een imei nummer waarmee deze te identificeren is, vrijwel zeker heeft de eigenaar dit nummer op papier staan waarmee hij kan bewijzen dat het zijn telefoon is.
Je moet de telefoon als gevonden melden bij de politie wil je voorkomen dat je je schuldig maakt aan diefstal of verduistering.
Als de eigenaar zich niet binnen een jaar meldt dan wordt de telefoon jou eigendom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
In het algemeen moet men een vondst melden bij de gemeente waar de vondst gedaan is.
Sommige gemeenten hebben het registreren van meldingen aan de politie uitbesteed.
De website van de gemeente is dus een goed startpunt. De Regeling Gevonden Voorwerpen en het Burgerlijk Wetboek beschrijven de rechten en plichten van de vinder en van degene die de spullen kwijt is. De wet kent geen vindersplicht, maar wel een aangifteplicht. Dit houdt in dat u niet verplicht bent om een voorwerp dat u vindt, op te rapen.
Raapt u het voorwerp wel op? Dán moet u de vondst zo snel mogelijk melden bij de gemeente (waar u het voorwerp vindt) en eventueel de exploitant van de ruimte (bijvoorbeeld zwembad of openbaar vervoersmaatschappij). Dit melden kan vaak digitaal via de site van de gemeente of bijvoorbeeld de vervoersmaatschappij.
U hoeft het voorwerp dus niet daadwerkelijk af te geven. Zolang u het voorwerp onder u houdt, bent u verplicht zelf voor bewaring en onderhoud zorg te dragen. De eigenaar kan gedurende een jaar na de melding het voorwerp terugvragen. Meldt de eigenaar zich binnen dit jaar? Dan moet u het voorwerp teruggeven. Is er een jaar voorbij gegaan zonder dat de eigenaar zich heeft gemeld? Dan wordt u de rechtmatige bezitter van het voorwerp.
Maar indien u geen melding heeft gedaan van het gevonden voorwerp wordt u pas na twintig jaar de eigenaar van uw vondst.
Ook sleutels en dieren kunnen gevonden goederen zijn. Voor gevonden voorwerpen met een dagwaarde van minder dan € 450 geldt een aparte regeling. De vinder kan zijn vondst mee naar huis nemen en de vondst melden bij de gemeente.
Maar hij kan het voorwerp ook afgeven bij een loket van de gemeente (niet altijd bij een gemeentehuis, kijk op de website van de gemeente). Daarmee doet de vinder dan afstand van zijn rechten. Meldt de eigenaar zich niet binnen drie maanden? Dan mag de gemeente de zaak verkopen, weggeven of vernietigen.
De vinder heeft dus de keus tussen meenemen en beschikbaar houden, en wellicht uiteindelijk na een jaar eigenaar worden, of afgeven en alle rechten laten varen. https://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html In meer detail:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/geldigheidsdatum_24-05-2015#Boek5_Titel2_Artikel5
Bordensteker
8 jaar geleden
U kunt daarnaast eventueel ook zelf online kijken of die telefoon als verloren is gemeld:
“Wat moet ik doen wanneer ik een toestel heb gevonden? Wanneer u een toestel heeft gevonden, kunt u in het Telefooncheck Register zoeken op het IMEI-nummer van het toestel. Wanneer de eigenaar reeds bij ons gemeld heeft dat hij of zij het toestel kwijt is, kunt u direct contact opnemen met hem of haar. Kunt u het toestel niet vinden in onze database? Dan kunt u het IMEI-nummer zelf gratis registreren als gevonden in het Telefooncheck Register.” Hoe u het IMEI nummer vindt staat ook op die pagina: http://www.telefooncheck.nu/help.php