hoe kan ik me sony xperia z downgraden naar een versie omlaag?

ik heb der nu android lollipop op staan en die bevalt me Niet ik wil graag treug naar kitkat wat moet ik daar voor doen ??? het duurt superlang voor dat hij is opgestart is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kan niet. Alleen met jailbreaks is dit mogelijl, maar dit is niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jailbreaks bestaan niet bij Android. Je moet dan eerst root en.
Sony staat het downgraden via de reguliere weg niet toe. Simpelweg omdat oudere versies ook gevoeligheden voor hacks bevatten. Een veiligheidsdingetje dus.

Wel is Sony één van de weinige merken die het mogelijk maakt om zonder al te veel moeite root toegang tot het systeem te krijgen. Op dat moment kun je custom firmware op de Xperia Z plaatsen. Je kunt dan op zoek gaan naar een image van een oudere versie van de Sony firmware, maar ook kijken of er een custom lollipop rom is die misschien beter werkt op jouw toestel.

Natuurlijk zijn er wel wat risico's bij het flashen van een custom firmware. Het kan misgaan en dan kan het zijn dat je het toestel niet meer aan de praat krijgt. Van de andere kant heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt bij mijn eigen toestellen (ook vooral Sony's). Ik heb een link geplaatst naar XDA. Dat is één van de meest actieve communities waar vrijwilligers custom roms maken. De link wijst meteen naar het deel over de Xperia Z.

Geniet van de mogelijkheden, maar wel op eigen risico natuurlijk ;-)