Is het gevaarlijk om een telefoon af te plakken van binnen met normale plakband?

Mijn toestel is zonder te weten gerepareerd door amateurs. Nu hoor ik dat het gebaarlijk is om het toestel van binnen af te plakken met normale plakband.

Zie foto, aan de linker en rechterkant.

Kan iemand dit bevestigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Hoe kun je niet weten dat je je toestel laat repareren ? Ik zie geen normaal plakband, maar isotape.
ronron1212
8 jaar geleden
Rare reparatie als dat zo maar gebeurt.
Cryofiel
8 jaar geleden
@Erna, ik denk dat vraagsteller wel wist dat het toestel werd gerepareerd, maar niet dat dat door amateurs zou gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mijn niet geheel ongevaarlijk, ben benieuwd wat je hebt betaal voor dit amateurswerk.
Ik denk dat dit heel warm wordt door al dat plastic en plakband, en je mobiel zou kunnen ontploffen.
Ik persoonlijk zou deze risico niet willen afwachten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@erna55, lijkt mij meer op metaal bevattende duct-tape, zou zelfs wel eens geleidend kunnen zijn. In ieder geval niet bevorderlijk voor het verder functioneren van de telefoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, over de ductape wat isotape bevat (aldus HTC) is plakband overheen geplakt, dit kun je wel zien als je wat in gaat zoomen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie mijn aangepaste foto bovenin.

Antwoorden (1)

Als er losse draden onderzitten zou de telefoon stuk kunnen gaan. Ook zou de plakband extra isolerend kunnen werken, waardoor de telefoon extra warm wordt er daardoor kapot gaat. Je zal er zelf waarschijnlijk geen schokken van krijgen als de achterkant er goed op zit. De vraag is wel hoe lang de telefoon het uit gaat houden.