Mobiel pakt wifi-signaal slecht, wat kan ik hier aan doen?

Mijn telefoon pakt het wifi-signaal in huis erg slecht, ook als ik in dezelfde kamer ben als waar de router staat. Mijn telefoon geeft vaak een volle verbinding aan, maar valt alsnog vaak weg. Mijn laptop heeft daarentegen nergens last van.

Ik heb mijn router al meerdere malen uit en weer aan gezet en dit werkt ook niet.

Zelf heb ik het idee dat het misschien aan mijn telefoon ligt, maar ik heb daar geen verstand van dus daarom vraag ik het jullie.

Weet iemand hoe dit komt, en wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Het kan absoluut niet aan de instellingen van je telefoon liggen. Daar kun je namelijk niks instellen. Op sommige routers kun je wel de frequentie en de band aanpassen van je WiFi netwerk.Het kan namelijk zijn dat je in een "druk gebied" zit en daardoor gestoord wordt. Omdat telefoons een relatief zwakke ontvanger hebben zijn ze gevoelig voor storing. Hoe je de frequentie en band aanpast verschilt per router, zou je eventueel bij je provider moeten navragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Afstand is niet (altijd) belangrijk. Heeft met de manier van stralen van je router te maken. Bovendien kunnen andere apparaten in je huiskamer ook heel erg storen. Als je bijvoorbeeld via Bluetooth verbonden bent met je stereo dan soort dat het WiFi heel erg. Het is niet zo simpel als je het schetst. WiFi stenstralingn het algemeen is heel complex. Sterker nog: zelfs een decttelefoon of een koelkast kunnen storing geven. Als de WiFi op uw telefoon het bij een ander netwerk wel gewoon goed doet (bijvoorbeeld op werk) dan ligt het echt aan de voorziening thuis. Probeer anders eens de locatie van je router te veranderen.