Welke instellingen op mijn telefoon moet ik wijzigen om Google playstore en YouTube app te kunnen gebruiken?

Beide apps werken niet zonder WIFI. Playstore zegt: "achtergrondgegevens inschakelen" (die zijn ingeschakeld)
YouTube zegt: "netwerk probleem probeer opnieuw"
En dat kun je dan blijven proberen hij doet het niet. YouTube in de browser werkt wel gewoon.

Bij WhatsApp krijg ik geen berichten binnen als ik niet op WIFI zit, behalve als ik de app open, dan komt alles pas binnen.

De mobiele gegevens staan aan. En ik heb ook nog ruim voldoende data over.

Opnieuw opstarten werkt niet
Apps deïnstalleren en opnieuw installeren werkt niet.

Ik heb een Samsung Galaxy S3.

Toegevoegd na 3 uur:
Dus zonder WIFI maar met data aan.

Antwoorden (1)

Om Google Playstore en YouTube app te kunnen gebruiken, moet je naar de instellingen van je telefoon gaan. Daar moet je de optie 'onbekende bronnen' aanzetten. Daarnaast moet je ook de optie 'Google Play Store' aanzetten. Als je deze instellingen hebt aangepast, kun je de apps downloaden en gebruiken.
Bronnen:
4 maanden geleden