Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werken beide camera's op mijn Nexus 5 niet?

Het begon met de laatste Android update, naar 6.0.1 uit m'n hoofd. Na een bepaalde tijd stopte de frontcamera ermee. Na opnieuw opstarten werkte alles weer tot hij het na een bepaalde tijd weer begaf.
Sinds een uurtje doet nu ook de camera op de achterkant het niet meer. Er staan geen apps open, alles is geüpdatet, cache-geheugen en data van de camera heb ik al meerdere malen gewist, net als de updates van de app om hem vervolgens opnieuw de installeren.

De standaard Camera-App geeft als melding: 'Kan niet verbinden met camera.'
Snapchat, Instagram en Whatsapp kunnen de camera ook niet gebruiken. Het ligt dus niet zo zeer aan de camera-app.

Ik heb de telefoon opgestart in de veilige modus, echter is de tijd die het duurt voordat de camera ermee stopt altijd anders. Dit kan tussen de 5 minuten en een aantal uren zijn. Ik heb niet de tijd om de telefoon uren in veilige modus te laten staan, omdat ik alle apps op dagelijkse basis echt nodig heb.

Een soortgelijk probleem kwam eens voor bij een oudere versie van android, als ik de zaklamp te lang aan had staan werkte de camera aan de achterkant niet meer.

Ik heb de telefoon nog nooit laten vallen van een hoogte groter dan die van mijn bed (Geen stapelbed :-P). Er zit dan ook geen krasje op.
Er zit de standaard Android 6.0.1 op, daar ben ik ook nog nooit aan gekomen.

Zijn er misschien meer mensen met dit probleem, en hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 3 dagen:
Edit: Als de camera aan de achterkant ermee stopt stopt daarmee tegelijk de flitser.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

de kans is groot dat er nog een aantal software foutjes in android 6 zitten. je bent niet de enigste want ik ken mensen die ook een telefoon hebben met android 6 en die bugt ook ongelofelijk. gewoon even wachten dus

Toegevoegd na 23 seconden:
wachten tot de updates van android
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij android 6 was er niks aan de hand, echter na 6.0.1 ging het mis.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding