Het meest gehoorde argument is: Omdat iOS-gebruikers het toch wel betalen, enerzijds omdat de apps gratis draaien lastig is (in tegenstelling tot bij Android) en anderzijds omdat iOS gebruikers nu eenmaal gemiddeld een duurdere smartphone hebben dan een Androidgebruiker, dat zegt ook iets over de bereidheid om te betalen voor een app.

Piraterij en het bedienen van (waarschijnlijk) rijkere klanten.

http://www.androidauthority.com/google-play-store-vs-the-apple-app-store-601836/

Toegevoegd na 5 minuten:
http://bgr.com/2015/12/18/ios-vs-android-app-developers/

Android apps don’t make nearly as much money as their iOS counterparts. Android users spend significantly less on average than iOS users. And piracy rates for paid apps are staggeringly high – something like 95 percent of downloads for a paid app are coming from pirates.

Wederom: uitgavepatroon Androidgebruikers icm met piraterij welke kinderlijk eenvoudig is op Android...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt denk ik totaal aan je zoekopdracht, voor iOS zijn er ook best veel gratis apps te vinden hoor. Of het bij Android ook zo is weet ik niet; maar Apple biedt iedere week een gratis app van de week aan. Ook kom je erachter dat als je goed zoekt op verschillende sites. Tijdelijk gratis of afgeprijsde apps hebt.
Ikzelf gebruik vaak deze site:
Bijvoorbeeld op appletips.nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt niet aan de zoekopdracht, is een feit. Pak alle iOS apps, pak alle Android apps, bekijk het percentage gratis apps bij Android en iOS. Je zal zien dat Android vaker gratis apps heeft of dat de apps goedkoper zijn. De vraag is waarom is dat zo? Zelfs bij dezelfde app die op beide systemen draait.
Dit heeft alles te maken met het verdien model van beide bedrijven. Apple controleert zijn store heel strikt en is daardoor in staat geld te vragen voor de apps. Zo moeten ook de app bouwers betalen aan Apple waardoor de bouwer ook geld moét vragen voor de apps. Het verdien model van Google is geheel anders en gebaseerd op informatie. Voor een deel halen zij die uit de apps (je gebruik ervan). Die informatie kunnen zij gebruiken voor advertentie doeleinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Apple vraagt het geld niet, dat doen de developers, Apple eist een deel (geloof 1/3). Er zijn gratis apps op iOS dus het is geen verplichting.