Computer (laptop) probleem

Als ik een tijdje op mijn laptop zit dan raakt hij door de war lijkt wel. Het toetsen bord is dan helemaal anders als ik een ! Wil dan moet ik helemaal zoeken waar hij dan zit. Als ik hem helemaal opnieuw opstart helpt het wel, maar als ik met belangrijke dingen bezig ben kan ik hem niet zo makkelijk opnieuw opstarten. Is er ook een andere manier ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, je moet er niet op gaan zitten, daar dient een laptop niet voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, daar kan niemand wat aan doen, ik heb dat ook weleens tenminste als je bedoeld dat ( een * wordt ofzo dan moet je gewoon even ctrl+shift doen, succes!

Antwoorden (4)

Ja er is een andere manier. Rechtsonder in beeld kan je kiezen of je het toetsenbord op Nederlands of Amerikaans wil. Gek genoeg moet je hier kiezen voor Amerikaans. Hier is ook een sneltoets voor maar die weer ik niet. Het schijnt zo te zijn dat je Nederlands ook kan verwijderen zodat de computer hier niet meer per ongeluk op kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtsonder op je scherm is waarschijnlijk het land opeens gewisseld. Gebeurd mij ook wel eens.
Even NL in EN veranderen of andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft te maken met je toetsenbordinstellingen. Waarschijnlijk druk je per ongeluk op de toetscombinatie shift+ctrl en wijzigt je toetsenbord instelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dan waarschijnlijk andere taalinstelling gebruikt voor je toetsenbord, perongeluk of misschien zonder weten erop gedrukt.

Om dit ongedaan te maken ga je naar configuratiescherm.
Dan kies je "Land en taal".
Vervolgens selecteer je tab "Toetsenbord en taal".
Klik op de knop "Toetsenborden wijzigen".

Klik op de "Toevoegen" zoek daar Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (internationaal) op en vink dat aan, als dat nog niet gebeurd is.

Vervolgens kies je bij "Standaardinvoertaal"
Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (internationaal)

Klik dan op toepassen.

En om er zeker te van zijn dat het later niet weer word veranderd, moet je nog wat veranderen in het lijstje van Geinstalleerde services.

Daar zoek je dan
Engels (Verenigde Staten) op. Klik er dan op en dan klik je op de knop "omhoog" rechts van het lijstje.
Zorg dat Engels ( Verenigde Staten) helemaal bovenaan staat in het lijstje.

Om het af te ronden druk je nogmaals op "Toepassen"

En je bent klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder daarna de toetsenbordinstellingen die je niet wilt hebben en het probleem treedt helemaal niet meer op.
(verwijderen moet je overigens 2x doen, de eerste keer komt in 'foutmelding').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als je het verwijdert dan ben je er 100% van zeker dat het nooit meer mis gaat.