Kan ik van mijn e.dentifier de batterij zelf wisselen?

Ik heb een e.dentifier van ABN-AMRO. Nu krijg ik de waarschuwing dat de batterij bijna leeg is en dat ik een nieuwe moet aanvragen. https://www.abnamro.nl/nl/prive/slimbankieren/edentifier2/aanvragen.html
Maar waarom een nieuwe aanvragen als ik de batterij ook zelf kan vervangen en deze weer een paar jaar kan gebruiken.
Iemand ervaring mee? Kun je de e.dentifier weer in elkaar zetten? Of breekt dat harde plastic?
Wellke batterij zit er in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
56K

Het beste antwoord

Volgens mij kost het "omruilen' van de e.dentifier tegenwoordig 14,95 euro, óók als de batterij leeg is. Daarover is veel geklaagd:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/waarom-EUR-1495-betalen-voor-de-edentifier-2/speel/1/
Op de video kun je zien hoe je de batterij zelf kunt vervangen.

Toegevoegd na 1 uur:
Kennelijk is de regeling (na alle kritiek) inmiddels aangepast en krijg je de e.dentifier nu gewoon gratis (zie afbeelding). Alleen voor een extra exemplaar moet je 7 euro 95 betalen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Toevallig had ik zo'n zelfde e,dentifier. Bij de bank zeiden ze dat ik niet zelf de batterij kon verwisselen en gratis een nieuwer type kon komen halen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Gewoon even een kantoor binnenlopen was voldoende.

Toegevoegd na 5 minuten:
En met toevallig bedoel ik dat het deze week was :-)
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, Dank dan zal ik dit waarschijnlijk doen.
Of ik ga deze modden met een lichtcel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt dan wss wel de nieuwere e.dentifier2 waarbij het weer even wennen is hoe ie werkt als je de eerste gewend bent, ik vond de eerste stukken fijner dus als je denkt zelf de batterij te kunnen vervangen zou ik dat zeker doen.
Verspilde moeite, heb ik bij mijn random reader ook gedaan maar na 2 weken kreeg ik de melding dat de codes opwaren.
Blijkbaar is de batterij zo ingesteld dat deze opgeraakt is op het moment dat ook (bijna) de codes op zijn.
Je kan gewoon een nieuwe gratis aanvragen bij de bank of via je E.dentifier, en de oude kan je ongefrankeerd opsturen naar ABN of ter plekke zelf langsbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De e.dentifier is niet U eigendom, U heeft hem in bruikleen
van de bank.
Als er wat mis is met het apparaat altijd naar de bank
gaan, en die lossen het voor U op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een lege batterij krijg je gratis een nieuwe e.dentifier2. Voor 17u gebeld morgen in huis ... zeggen ze. Als je dat nu even test en hier dan vertelt of dat echt zo is...

Die nieuwe werkt wel lekker, heeft ook zo'n USB kabel. Ik hoef nu geen codes meer in te typen maar zie duidelijke berichten op dat ding ("2 opdrachten verzenden totaalbedrag EUR 435,76" bv).