welke hdmi kabel?

ik heb een mediaspeler bestelt, maar deze komt zonder hdmi kabel. via mycom kan ik va 15 euro een kabel kopen. een iets dikkere kabel van hetzelfde merk kost 25 euro.

wat is wijsheid? geeft de dikkere kabel beter beeld of maakt de dikte bij 1,8 meter niet zoveel uit?

andere kabels via een webshop zijn uiteraard ook een optie.

http://www.mycom.nl/Product/ICIDU-Kabel/ICIDU-HDMI-AV-Cable-18m/148195

http://www.mycom.nl/Product/ICIDU-Kabel/ICIDU-Ultra-HDMI-Cable-18m/245690

Toegevoegd na 50 seconden:
maakt de dikte bij 1,8 meter =lengte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

idd de HDMI kabel van de Action van € 2,99 kwam als beste uit de bus
gewoon kopen, aansluiten en niet meer gebruiken voor andere aansluitingen, dat vertelden ze er bij dat er problemen konden optreden als je de kabel veelvuldig verwijderd voor andere aansluitingen
Bronnen:
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is pas een vergelijkend onderzoek naar gedaan, was meen ik bij het TV-programma Kassa. Koop de allergoedkoopste kabel. Je kunt ze onder de 10 euro kopen. Er is *absoluut* geen verschil te merken met duurdere kabels.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zolang de kabel niet uit elkaar valt is ie goed. Er is GEEN kwaliteitsverschil in beeld. Het enige wat kan gebeuren is dat over langere afstand (15m+) een slechte kabel met verloopplugjes aan het apparaat gekoppeld is helemaal geen beeld meer overbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord klopt voor alle standaard toepassingen.
Wil je echter wat hogere kwaliteit films afspelen, dan kan het wel fout gaan met mindere kabeltjes.
Je zal dat meteen zien: geen beeld of hele duidelijke storing. Het werkt niet zo als met audio-kabels waarbij er data (muziek) verdwijnt.
Ik heb het dan over blu-ray of films van 40Gb. Gewoon de aller goedkoopste kabel kopen, mocht het niet werken (=onwaarschijnlijk) dan kan je hem altijd terugbrengen.
de standaard kabel geeft wel beeld maar kan beter.
dat heb je nog de "zilver"hdmi die is beter
en dan nog de "gold"hdmi die zou nog beter zijn maar ook duurder.
ik heb thuis alles met de "zilver"hdmi en best goed geluid en beeld.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke onzin. HDMI is een digitaal signaal en als het signaal aankomt is het goed. Kabels van 1,8m duurder dan een tientje zou ik nooit kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het nog even opgezocht er schijnt inderdaad een verschil te zitten in standard en highspeed hdmi kabels, echter worden standard kabels haast niet verkocht. Als je eenmaal een highspeed kabel hebt kan er niks meer aan beeldkwaliteit verbeterd worden. Op kabeltje.com is welgeteld een korte en een lange standard te verkrijgen. Een highspeed kabel is er al rond de 6 euro te koop. Is die zilver/goud kwalificering niet van een bepaald merk?
Koop een HDMI kabel bij de Action. Uit test blijkt dat het qua beeld en geluidskealiteit niets uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop in ieder geval een 1.4 hdmi kabel want die is ook geschikt voor 3D weergave. Koop gewoon een goedkope want die werkt hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dun of dikke kabel maakt niets uit, koop een goedkope kabel bij onderstaand adres. Er bestaan eventueel ook kabels met een plug onder een hoek van 90 graden.

De mediaplayer is vast geen 3D (die bestaan volgens mij nog niet), dus een versie 1.3 kabel volstaat.
paulus811
12 jaar geleden
Het enige wat uitmaakt bij aanschaf van een HDMI-kabel is of deze Standard of Highspeed is. Standard gaat tot 1080i/720p en Highspeed kan alles aan. Daarnaast kan je nog kiezen of deze wel of geen ethernet mogelijkheid heeft.

Een kabel mag officieel niet als HDMI 1.4 in de markt gebracht worden (gebeurt wel). HDMI 1.X zegt iets over de mogelijkheden van de apparaten of TV's.

Kabeltje.com geeft goed aan welke kabels hoe gecategoriseerd zijn. Mycom geeft geen duidelijke aanduiding maar ga er maar vanuit dat alle kabels die tegenwoordig verkocht worden highspeed zijn.

Highspeed kabels zijn er al vanaf 6 euro, duurdere kabels geven geen beter beeld dat is een hele boel marketing blabla.

Als leuke toevoeging:

http://www.bestbuy.com/site/AudioQuest+-+Coffee+6.6%27+HDMI+Cable+-+Brown/Black/1267646.p?skuId=1267646&id=1218245470758#BVRRWidgetID

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees vooral de 2de review!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnen geen probleem leg alleen ff uit waar je het niet mee eens bent.