Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een batterij (accu) in één keer leeg ?

Een manier om je batterij (accu) in één keer leeg te krijgen.

Ik bedoel natuurlijk: Hoe snel kan hij leeg dus het snelste en niet (opmaken, in een apparaat krijgen want dat kan ik zelf ook wel bedenken) ik wil weten hoe je hem snel leeg kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

als je hem openmaakt: niet echt doen, is gevaarlijk! dan geeft hij geen energie meer af.

Verder moet je gewoon veel gebruiken en niet opladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een stalen spoelbak met water neerleggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door hem aan een oplader te hangen die ook kan ontladen. Op die manier kan je hem in een keer leegtrekken, duurt alleen wel even.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ijzerdraadje met ene kant op de +houden en het andere einde op de - pool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als het niet erg is als de batterij gaat lekken of uit elkaar klapt en niet meer te gebruiken is...
zet de batterij op zijn kop, dan lekt de energie eruit. Of sluit er een 100w lamp op aan, die brandt dan niet maar trekt er op het snelste manier stroom uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lees even volgende link. misschien interessant.
en verder aan een zware weerstand hangen of kortsluiten maar dan kan je een klein bommetje krijgen , dus niet doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een ijzerdraadje kan maar de kans dat het gaat doorbranden is aanwezig, je kunt beter een ijzeren munt op de + en - pool houden. Let wel, dit geldt alleen voor een 9V batterij met beide polen aan dezelfde kant. Bij reguliere batterijen kun je beter een dikke kabel gebruiken zodat de hoge stroom die vrijkomt niet voor het doorbranden van het ijzerdraadje kan zorgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is voor een batterij erg slechts om hem te snel te ontladen. Je kan bijvoorbeeld een, zoals eerder gezegd, een kortsluiting maken (polen verbinden)
Maar, ik weet niet waar je het voor wilt weten/ gebruiken, je kunt ook een condensator gebruiken. Die kunnen veel sneller ontladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding