Nee, de DVD association heeft dat niet verplicht gesteld, ik zo ook niet weten waarom, wat moet je ermee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien weet rins dat gewoon niet. Kan toch, als het de eerste keer is dat hij/zij een dvd speler aansluit?
coax is bij mijn weten soort schotel of glasvezel verbinding, dit op een dvd speler lijkt me niet echt een functie te hebben, maar is meer voor de tv zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sateliet coaxkabel heeft een andere impedantie dan kabel-TV coaxkabel. Glasvezel = glas en geen coax.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht dat ze alle twee 75 ohm waren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het na moeten zoeken, maar ik dacht dat TV kabel 75Ohm en satellietenkabel 50 Ohm heeft (maar dat kunnen de GV-specialisten beter vertellen).
Nee nu niet meer maar als je een verouderde dvd speler heb wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo verouderd? Coax als zijnde digitale uitgang is heel normaal. Coax als ingang (TV-signaal) komt enkel bij DVD-Recorders voor.
neen dat zit er niet op, zit wel op een dvd recorder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan een coaxiale SPDIV digitale audio uitgang op zitten, tulpaansluiting met simpel afgeschermde kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou dat moeten? Coax als zijnde digitale uitgang is heel normaal. Soms heb je ook een optische digitale uitgang. Analoge uitgangen als scart of S-Video zul je hier en daar ook nog tegenkomen.
Coax als ingang (TV-signaal) komt enkel bij DVD-Recorders voor.

Toegevoegd na 46 seconden:
En bij DVD-Recorders is er dan meestal ook een coax TV-signaal uitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd. Op een dvd SPELER is een coax aansluiting een uitgang voor een digitaal audiosignaal spdif. Het is niet verplicht om er één op te zetten. De fabrikant bepaald zelf of hij dit doet en zo ja in welke vorm b.v. optisch kan ook.