Kan de harde schijf van een hard-disk dvd recorder slijten?

Als je veelvuldig op een videoband opneemt gaat de beeldkwaliteit behoorlijk achteruit omdat die videoband slijt en op een gegeven moment gewoon op is. Kan dat ook gebeuren met de harde schijf van een hard disk recorder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mijns wetens niet. Evenals een harde schijf op een computer of ander apparaat kan deze wel op den duur kapot gaan.
Of dit komt door een technisch mankement, door een fout of door veroudering weet ik niet. Slijten door het vele opslaan zal hij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee.
MAAR: Hij kan wel kapot. Dan heb je niets meer...
AWM
14 jaar geleden
Ha, die Marilena76;

De schijf zelf, dus het gedeelte waar de informatie op wordt weggeschreven, heeft geen mechanisch contact en kan in die zin niet slijten. Maar er zijn ook altijd een aantal draaiende delen die onherroepelijk aan slijtage onderhevig zijn. En ook het materiaal waar de schijf zelf uit bestaat zal op den duur zijn magnetische eigenschappen wel verliezen, maar tegen die tijd is het apparaat waarschijnlijk al aan een ander defect bezweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De harde schijf zelf niet, maar de lezer/schrijver en het loopwerk wel! De onze was na 4 jaar intensief gebruik op zn einde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles slijt, dus een een harddisk. De bewegende delen die contact met elkaar maken het eerst. Ook delen die niet ergens tegenaan schuren slijten omdat bijv. isolatie van draden verbrokkeld waardoor kortsluiting ontstaat of bijv. doordat de gevoelige laag van de schijf loslaat of verpoederd.
Dit gaat wel erg langzaam, heel veel langzamer dan een videoband. Normaliter zul je er dan ook geen last van hebben omdat de harddisk of de recorder waar hij in zit aan een defect bezwijkt of omdat je die recorder wegdoet.