wat was het eerste succesvolle product van apple de ipod of iphone4?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van beide. Als je vraagt het eerste product, moet je veel verder teruggaan dan iPhone en iPod.

Antwoorden (4)

De ipod was er veel eerder dan de iphone
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de vraag is dan ook retorisch voor iemand die de "beantwoorder" is xD En het is ook wel een vraag die wel wat rare blikken doet opwerpen; wat doet deze vraag opkomen? Waarom?
De iPod was er inderdaad eerder dan de iPhone. Ook was de iPod het eerste product wat als broodjes de winkel uitvloog. Dus in dat opzicht zal de iPod het eerste echte succesnummer zijn geweest. Het meest succesvolle product is de iPhone 4. Dus de een eerder, de ander meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Apple is veel ouder dan de tijd van ipods en iphone's. Ze zijn eind jaren '70 al begonnen als electronicabedrijf dat al zich al snel ging toeleggen op het maken van computers en besturinggsystemen. Het eerste succesvolle product (als je kijkt naar verkoopcijfers tenminste) is de Apple Macintosch. Dat was een tegenhanger van de IBM pc's met MS-DOS (van Microsoft) en later Windows.

Microsoft heeft in Windows veel ideeën overgenomen (Apple zegt 'gestolen') van Apple. Later is Apple zich meer gaan toeleggen op design met de introductie van de iMac en iBook en heeft dit deze eeuw verder uitgebouwd met muziekspelers, smartphones en tabletcomputers.

Via de links kun je veel teruglezen over de historie van Apple en hun eerste succesproduct, de Apple Macintosch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is inderdaad de ipod. Deze kwam in 2001 op de markt waarvan er in 6 jaar tijd ruim 100miljoen waren verkocht