Kan de verwarming mijn snoeren beschadigen?

Ik heb geprobeerd hier een foto van te nemen, maar krijg hem niet op mijn laptop, dus ik zal het maar uitleggen.

Ik heb een verwarming in mijn kamer waarachter langs een snoer loopt vanaf een stopcontact naar een stekkerdoos met vier uitgangen. Momenteel brandt die verwarming natuurlijk niet, maar 's winters zo nu en dan wel.

De stekkerdoos ligt op de verwarming, 'klem' tussen de verwarming en de muur maar niet helemaal opgesloten. Hij steekt er gewoon bovenuit.

Waar ik bang voor ben, is dat de hitte van de verwarming het plastic van de stekkerdoos, dan wel het omhulsel van de snoeren zou beschadigen.

Moet ik daar bang voor zijn? Moet ik de stekkerdoos anders verwerken, zodat hij los blijft van de verwarming?

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het zal nog even duren voor ik de verwarming nodig heb, maar dan heb ik tenminste tijd om e.e.a. anders aan te leggen als dat nodig blijkt. ;)

~Amfi

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Indien dat een gewone radiator is van een cv-installatie kan dit geen probleem zijn want de temperatuur gaat maar tot +/- 80 a 85°C, nooit hoger.
Als het een elektrische is moet u wel een beetje afstand houden want die kan hoger gaan in temperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Flexibele kunsstoffen hebben nagenoeg allemaal zogenaamde weekmakers. Deze verdwijnen met verloop van tijd uit het kunsstof, waardoor het hard en breekbaar wordt. Dit vervliegen gaat sneller onder invloed van licht & warmte. Dus ja, het kan kwaad: Je verwarming kan voor een snellere veroudering leiden.