Is er een echt merkbaar verschil tussen internet van 500 mbps en 1 gbps dmv een homeplug?

Ik heb getest dat ik via normaal ethernet direct naar mijn pc max 1 GBPS dus ik denk dat ik zoveel heb.

Ik wil een homeplug gebruiken om te gamen en ik hoor slechte verhalen over sommige van die homeplugs.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SITECOM-LN-518-Homeplug-500-Mbps-plus-socket-%28dual-pack%29,10259,350599,186369.html

http://www.bol.com/nl/p/konig-homeplug-kit-1000-mbps/1003004011816595/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Die 500MBit per seconde of 1000 slaat op de snelheid van je netwerk,
dus als je iets van de ene pc in je huis naar de andere zou kopiëren en heeft dus niet met je echte internetsnelheid te maken. Je internet snelheid is afhankelijk van je abonnement en is in Nederland zeer zelden boven de 120MBit

Zeer serieuze gamers hebben liever geen homeplug want deze hebben vaak een slechte invloed op je ping.

Je ping is hoe lang het duurt om 1 pakketje van jou pc naar een server of andere pc te sturen.
Je downloadsnelheid is hoeveel pakketjes je per tijdseenheid naar een server kan sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de mediamarkt stond er een die voor gamen was, met 500mbit en ik gebruik en voor bf3, mw3, guild wars 2, etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik en dat kan ook heel goed, en voor recreatief gebruik is een homeplug ook prima. Alleen als je heel fanatiek gamed dan probeer je overal winst uit te halen. Elke milliseconde telt.
Dan wint een standaard cat5e kabel het van een homeplug want een homeplug zorgt voor iets meer vertraging. Wat ik net ook al probeerde uit te leggen.
Stel jij speelt een bf3 tegen een van je vrienden 1km verderop over het internet,
Via een homeplug is dit dan je weg:
Jou pc -> homeplug(bij pc) -> standaard koperen stroomkabel ->homeplug bij modem -> modem -> vriend (internet) Via een standaard cat5e kabel is het:
Jou pc -> cat5e kabel -> modem. Dit scheelt in de praktijk tegenwoordig met de nieuwere homeplugs bijna niks. Maar het zou net die 1ms zijn die je eerder schiet en daardoor je kill maakt. (Dat is de gedachte erachter) Bij oudere homeplugs die trager zijn ontstaat een grotere vertraging waardoor dus lagg kan ontstaan.
En daar klagen mensen dan over op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Win ik dan wel extra voordeel bij het gamen met zo een homeplug t.o.v draadloos? Want draadloos heb ik maar 2/3 streepjes op mijn kamer met 150 mbp's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je alleen maar in de praktijk zien =P
Doe nu een pingtest.net over wifi (en een speedtest.net ), koop de homeplugs bij een dichtbijzijnde winkel en doe de tests weer =P
(en wanneer het niet bevalt of werkt breng ze terug) Ps: zit je boven je wifi router? Of ernaast? (meer verticaal of meer horizontaal?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor gamen zou deze dan het meest geschikt over LAN zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor gamen zou deze dan het meest geschikt over LAN zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit er verticaal boven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kan een 200 mbps beter zijn dan een van 1000?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken, voor gamen en internetten doet het aantal Mbps er niet echt toe. Dus je merkt het verschil tussen 200 en 1000 of 500 amper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er eentje gekocht met 200 Mbps :)