Wat is een geschikt apparaat om mijn oude videorecorder te vervangen?

De videorecorder is stuk en nu moet er een alternatief komen. Na bestudering van alle mogelijkheden weet ik het helemaal niet meer, want al die technieken gaan boven mijn pet.
Wat zou je mij aanraden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Een digitale tuner met ingebouwde harde schijf. Welk type je kunt kopen, hangt af van welke tv provider je hebt (Ziggo, UPC etc.)

Voordeel van dit apparaat boven een harddisk recorder is dat het beeld ook sterk verbeterd als je niet een opgenomen programma bekijkt. Ook kun je midden in een film terug naar het begin om deze alsnog op te nemen, mits je de film vanaf het begin bekeken hebt.

En mocht je over willen/moeten schakelen naar digitale televisie, dan ben je er met dit apparaat meteen klaar voor. Let er op of een je een 'normale' of HD (High Definition) tuner neemt. Op een beeldbuis heeft HD weinig zin, maar heb je een platte tv dan heeft HD zeker toegevoegde waarde. Ziggo bijvoorbeeld biedt nu al NED 1,2 en 3 gratis in HD kwaliteit aan.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

een hard disk recorder
14 jaar geleden
Een DVD recorder met harde schijf . Met de harde schijf kan je met één druk op de knop opnamen maken , erg vergelijkbaar met het gemak van videorecorder.

Met de DVD in de zelfde recorder kan je harde schijf opnamen op een DVD+R branden. Dan is je opname op alle DVD spelers te spelen.

Toegevoegd na 5 uur:
Harddisk recorder met DVD-opname is een ander woord voor het zelfde als wat ik beschrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je niet zo heel bekend met al die mogelijkheden en technieken die je allemaal kunt toepassen.

Ik zou je adviseren bij de lokale elektronica zaak een harddiskrecorder te halen. Zon apparaat is te vergelijken met je videorecorder, alleen worden de beelden niet op een band opgeslagen maar op een harde schijf in het apparaat zelf. (eventueel kan je ervoor kiezen 1 te nemen met DVD speler, die kan ook dvd's afspelen en het opslaan op dvd ipv op de harde schijf,

Dit is makkelijk aan te sluiten (hetzelfde als je videorecorder) en werkt in principe ook hetzelfde.

Au revoir et bonne chance!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt wat ouderwets,maar als je video stuk is waarom koop je niet gewoon een andere.
een 2e handse die werkt tik je overal op de kop voor nog geen 10 euro.
Vaak heb je nog goeie films die je duur betaald hebt.
Ik zie ze bij ons met bakken vol tegelijk de vuilnisbak ingaan.
En ooit zul je wel aan wat anders komen,maar alleen om wat op te nemen kun je het met een video nog goed af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog videorecorders te koop hoor.Kijk maar eens bij de Block vanaf 89 euro...
Lijkt mij voor jou de makkelijkste oplossing en kun je de videobanden die je hebt blijven gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks dat we een dvd recorder hadden zijn we toch blij dat we een videorec op de kop hebben weten te tikken.Zelf vinden we dat veel eenvoudiger.
Dvd speler voor afspelen van films hebben we er wel bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog veel banden hebt die je nog allemaal graag bekijkt en geen zin hebt, al die films op DVD over te zetten, doe je er goed aan een videorecorder te kopen (kost bijna niks meer tegenwoordig).

Kunnen die oude films de vuilnisbak in, omdat je ze toch nooit meer kijkt, koop dan een DVD/harddiskrecorder. Hiermee kun je favoriete films en series eenvoudig opnemen en ook al terugkijken als de opname zelf nog loopt (time-shift). Je kunt hiermee ook de videobanden op schijf overzetten, echter moet je dan wel een werkende videorecorder hebben....