Wat is het verschil tussen electrisch en electronisch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me ook al jaren af :)

Het beste antwoord

Elektrisch houdt in dat het dmv elektriciteit beweegt, licht of warmte geeft (gloeilampen, naai- of maaimachines of straalkachels), elektronisch betekent dat er schakelingen in zitten (transistors, chips) die van alles en nog wat regelen (radio's, TV's etc..
Tegenwoordig bevatten steeds meer elektrische apparaten elektronica zoals (flits)lampen en motoren om ze beter of zuiniger te laten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Simpel gezegd elektrisch is krachtstroom en elektronisch zwakstroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Electrisch wil zeggen: "Van energie voorzien door electriciteit".
Electronisch wil zeggen: Geschakeld d.m.v. aparatuur die gevoed worden door electriciteit.