is een laserpen klasse 3A legaal in nederland?

ik wil de groene laserpen met vijf opzetstukjes van de website laser-lamp.nl kopen maar is deze pen legaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bovenstaande is lariekoek, zie:

Verscheidene Europese landen, waaronder Nederland, achten klasse 3A- en 3B-lasers slechts geschikt voor professioneel gebruik door daarvoor opgeleid personeel, en hebben inmiddels de verkoop van laserpointers in klasse 3A en 3B en de toepassing van klasse 2-lasers in speelgoed verboden. Dit is in de meeste gevallen ingegeven door meldingen van vermeend oogletsel. In de internationale ’peer-reviewed’ literatuur is echter nog geen enkel geval van blijvend oogletsel door laserpointers aangetroffen. Uit onderzoek onder Nederlandse oogartsen is ook gebleken dat er nog geen geval van permanente schade is geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle lasers tot en met klasse 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is niet toegestaan om te handen met laser van klasse 3A en hoger.