Hoe moet ik een band plaatsen op bandschuurmachine?

Ik wil de band op de schuurmachine plaatsen, want hij liep er net af maar weet niet hoe? De band is kleiner dus iets moet ik kunnen verstellen, maar waar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Vaak zit er aan de zijkant in het midden een kleine zwarte hendel die je naar je toe moet trekken, hierdoor verschuift één van de rollen naar binnen zodat er ruimte komt om de band eraf te halen. zoals in het plaatje van de Bosch.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, het is weer zover... er kan weer geen plaatjes worden toegevoegd! Het blijft ook een amateuristische treurige bedoening hier...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Dan maar een linkje plaatsen naar de afbeelding, hè?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat niet in google images... die linked door naar de site en dan kom je in een hele verzameling schuurmachines terecht...
jc54
9 jaar geleden
Nou, dan maar van mij. Een instructiefilmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=ANLS1zyk8xw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc45: plusjes! Duidelijker kan het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
filmpjes doen het trouwens nog wel ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima filmpje inderdaad! Het is precies hoe ik het verwoordt. Niet aan gedacht om een videootje te embedden...Ik dacht als een plaatje al niet lukt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is van KINZO, aan de zijkant zie ik niets, aan de onderkant zit een hendel die ik met geen mogelijkheid kan verplaatsen, het lijkt ook niet erop dat die ervoor dient om de cartrol van de bandschuurmachine te kunnen verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het niet met een hendel is dan is het misschien geveerd? En kun je met het indrukken van één de rollen genoeg ruimte vrijmaken om de band te vervangen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga weer kijken, dank je
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je voor je snelle antwoord, ik heb de buurman er naar laten kijken en nu doet hij het weer:)