Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke motor voor mijn windmolen. ik hbe zelf een 18v 1.4 mha, uit een accuboor.. ?

misschien heeft iemand betere sufggesties uit wel apparaatje je een motor zou kunnen knutselen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een Windmolen draait op zich niet heel erg hard maar ik kan uit je vraag niet opmaken of je nu energie wilt opwekken met een winmolen of er 1 wilt simuleren voor bijvoorbeeld een modelspoor baan. Een motor met een tandwiel vertraging zoals de motor die je reeds hebt leent zich vrijwel niet voor het opwekken van energie simpelweg omdat er teven kracht nodig is om het geheel in beweging te brengen. maar als het je gaat om een simulatie dan is jouw motor wel geschikt, maar zul je hem niet op 18 volt moeten laten draaien omdat dat wel eens veel te snel zou kunnen zijn. Wellicht is dan een motor zoals op deze pagina een beter alternatief voor je.

http://www.htfelectronics.nl/nl/motor-met-tandwielvertraging.html

Mocht dit nou niet zijn wat je bedoelde geef het dan even aan wat je precies bedoelt zodat je dadelijk een beter antwoord van anderen kunt ontvangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
er staat ergens "teven" en dat moest zijn "teveel"
Daarnaast wilde ik je nog veel plezier wensen met je project, zelf vind ik windmolens mooie soms zelfs prachtige constructies om te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding