Waardoor speelt DVDspeler ineens af in geeltinten ?

DVDspeler heb ik al een aantal jaren, maar wordt zeer weinig gebruikt. Laatst had een DVD wel erg gele tinten, ook de lettering ( ondertitels etc) was geel. Wat blijkt nu, twee andere ( ook nieuwe ) DVD's hebben dat ook, zeer storend/niet bekijkbaar. De TV geeft van zichzelf goede kleuren, ook opgenomen video's geen probleem.
Dus de DVDspeler. Is dit herstelbaar d.m.v instellingen, of reparatie, of moet ik een nieuwe kopen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Controleer de bekabeling van de DVD speler naar de TV eens. Vaak blijkt een HDMI of een SCART kabel de boosdoener te zijn.
Door slechte verbindingen kunnen kleurafwijkingen in het beeld ontstaan.

Plug de kabels opnieuw in of draai ze eens om. Vaak is dan het euvel dan wel verholpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo! Daar had ik nou nooit aan gedacht. Dit moet ik onthouden. Ja, er zitten twee scartkabels: van DVD - video -TV. Ik heb ze beide omgedraaid en goed aangedrukt en het helpt. Daar heb ik het wel voor over om nu onder het stof te zitten... Dank !