Kun je een signaalzuil aansluiten op een Behringer XENYX Q1002USB mixer?

Ik ben benieuwd of er een manier bestaat om een signaalzuil (een soort stoplicht, zie afbeelding) aan te sluiten op een Behringer XENYX Q1002USB mixer (zie afbeelding). De bedoeling hiervan is dat de verschillende lampen aan gaan wanneer er een kanaal wordt geopend. Dit zie je in veel radio studio’s ook. Ik ben zelf bang dat dit helaas niet mogelijk is omdat er geen manier is om de lampen te schakelen, maar ik weet het niet zeker.

Ik heb ook een video bijgevoegd, maar daar wordt het volgensmij met de software op de computer aangestuurd. Ik zou het het liefst zonder software aangestuurd willen hebben, mits dit mogelijk is.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat niet met deze mixer.

Het beste antwoord

Het aansturen van zo'n zuil zal niet simpel te realiseren zijn. Bij professionele mengpanelen zijn de faders daarvoor voorzien van schakelaars waarmee signalering of faderstart van apparatuur mogelijk is. Jouw mixer heeft draaipotmeters zonder schakelaar, daar kun je dus niets op aansluiten. Ook is inbouw voor een handige knutselaar vrijwel onmogelijk, er is geen plaats genoeg voor de extra aansluitingen. Via de USB-poort wordt alleen de totale audiomix doorgegeven, daar is geen info op aanwezig welk kanaal op dat moment open staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit dacht ik al, maar nu weet ik het héél zeker.
Bedankt voor de reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je zou er een simpele meerkanaals lichtcomputer tussen kunnen hangen