heb ik voldoende aan een goedkope laptop?

Ik zoek een goede laptop, het liefst niet te duur.
Ik gebruik vooral Word-documenten, en internet vrij veel (mail, surfen, maar ook tv-uitzendingen terugkijken). Verder doe ik er niet veel mee. Mijn huidige laptop (bijna 7 jaar oud inmiddels) loopt continu vast, die heeft er veel moeite mee.
Ik wil het liefst een zo goedkoop mogelijke laptop, aangezien ik er toch niet veel mee doe. Ik heb geen 'vaste pc' ernaast. Wat de laptop doet, moet hij goed doen. Voldoende werkgeheugen (hoeveel zou ik nodig hebben?) en een sterke accu is een pré (al kan ik vaak ook bij een stopcontact)

Wat is een goede keuze? Bij Mediamarkt sommigen al onder 250 euro, zijn dat sterke laptops?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je niet de laptop even herinstalleren met windows?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe werkt dat? Waar vind ik een goede handleiding daarvoor?
Alvast bedankt!
Oja, en ben ik dan alle documenten kwijt, of blijven die staan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de regel is dat per merk/serie geregeld. Je zoekt dus op jouw merk/model welke toetsencombi je in moet drukken tijdens het opstarten alt-f10 bijvoorbeeld. Die info vindt google of wij als je merk+model geeft. Dan start de herinstallatie. Dan ben je ALLES kwijt. Je moet dus even op een externe HDD je bestanden plaatsen en je software opnieuw installeren na afloop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel modellen van Acer zijn erg aantrekkelijk vanwege hun lage prijskaartje, ik zou Acer toch niet aan raden, want veel fabrieksfouten en slechte klantenservice is toch niet waar je op zit te wachten. Kheb een Asus gevonden voor €269, prima model, 15 inch. Het voldoet aan je wensen, en is nog tamelijk snel met een Intel Celeron. Zo lang je niet doet aan online-spelletjes is het prima.

Antwoorden (2)

Met een goeie intel core duo 4 gig en en 256 mb videokaart kan je alle kanten op
het ligt er aan of je films wilt opslaan of streamen of je veel opslag wilt of niet
maar voor wat "overkill" is een i3 zeker te overwegen dan zit je de komende jaren gewoon goed.
ik ben niet weg van celeron atom of AMD
maar nog liever AMD dan celeron of atom.

dat is een beetje de indicatie wat leidend kan zijn

Tip wellicht is er een goeie pandzaak bij je in de buurt ?
daar vindt je vaak i3's voor een goeie prijs.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zucht en wederom een ongefundeerde steek naar AMD. Gelijk gemind. ALS je een fabrikant negatief benadert, wat prima is, geef dan een goede reden. Intel core duo's zijn al jaren niet meer te krijgen. Een 256MB videokaart net zo min.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meer een algemeen antwoord:
Ik heb al een paar keer aankopen gedaan waarvan ik later dacht: "Ik had eigenlijk beter . . .". Ik denk daarom dat je bij aanschaf van een laptop beter (zonder te overdrijven) iets boven je aanvankelijke eisen kunt gaan zitten. Ik adviseer een i5 en minstens1G aan werkgeheugen. Dan kun je weer jaren vooruit.
De capaciteit van je harde schijf is van minder belang, daar kun je altijd later een externe schijf bij hangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1G aan wekgeheugen? Zit ik in een tijdsmachine vandaag ofzo? :D Core 2 duo
1 GB RAM
256 MB videgeheugen Alles wijst er op. http://www.macfreak.nl/nieuws/5158/apple-introduceert-nieuwe-macbook-pros/ 2005-2006
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha, Windows heeft zowieso minimaal 4 GB RAM nodig om uberhaupt te kunnen werken. Overigens wordt de Celeron lijn van Intel nog steeds vernieuwt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. 1GB voor 32 bits en 2GB voor 64 bits. Maar 4GB is in mijn ogen ook het minimum wat je nu koopt. Vooral ook omdat minder haast niet te vinden is. 4GB is dus een soort "gegeven". http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/system-requirements
Denk maar aan laptops rond de 400,- dan kan je daar een tijdje op vooruit als dit het enige is wat je er op doet.
Lenovo heeft wel veel goedkope laptops, maar in deze prijsklasse lever je er bouwkwaliteit voor in.

zoals al eerder gezegd is een i3 geen overbodige luxe.
ook zal ik 4GB ram aanraden.

Als je voor de rest nog opzoek bent naar een laptop die in de aanbieding is:
loop de folders dan even langs, en vraag daar in de winkel naar meer info
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lenovo, Asus en Dell zijn wel erg betrouwbare merken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaringen met lenovo vallen tegen, heb met een paar budget en high end laptops gewerkt.
De budget-afdeling van lenovo VIND IK niet zó betrouwbaar. (af en toe random crashes / kort vastlopen) maar ik weet dat er geen laptops zijn met dezelfde inhoud, maar dan goedkoper. Maar voor deze situatie kan het denk ik wel.