Mijn powerbank heeft de aanduiding 'dc5v-1a'. Wat betekent dat?

Ik heb een powerbank gekocht maar ik weet niet wat dat betekend, dus laat maat zeggen hoe lang dat is

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik bedoel dat ik wel weet wat een powerbank is maar daar staat op dat ie dc5v-1a is en ik weet niet wat dat betekend

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je misschien de naam van je powerbank of een link naar het product?

Antwoorden (1)

DC5V-1A
DC gelijkstroom
5v 5 volt
1A 1 ampere
De bank kan dus 5 watt leveren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je ook hoe ik erachter kan komen hoeveel watt mijn telefoon is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voltage van de telefoon is hetzelfde, 5 volt dus. Ampère varieert van 0.5 tot 2, dit ligt eraan hoeveel de telefoon/tablet max kan trekken en hoeveel de usb poort kan leveren. Een usb poort van een pc of laptop kan vaak maar 0.5A leveren. Een autoadapter of adapter via het stopcontact kan levert meestal tussen de 1 en 2A. Bij de powerbank is dit dus 5 watt, maar het verschilt per usb poort. Maar waarschijnlijk ben je opzoek naar hoevaak je de telefoon kan opladen met de powerbank? Om hierachter te komen heb je de mAh waarde nodig van de powerbank en je telefoon. Meestal staat dit op de batterij van de telefoon. De mAh van de powerbank staat meestal achterop.