Kan ik een 220v lader 12v voor in de auto maken?

Het gaat over een oplaadbare bluetooth box, die ik in de auto gebruik. Die gaat op maximale omstandigheden zo'n 9 uur mee. Daarna moet je de box opladen. Graag zou ik dat tijdens het rijden doen.
Ik vraag me of het zou werken om de stekker er gewoon 'af te knippen' en te vervangen voor zo'n sigaretten-aansteker stekker

Toegevoegd na 53 minuten:
Ik dacht dat het misschien zou kunnen, omdat je niet direct die stroom gebruikt maar alleen de accu in dat apparaat. En als het niet kan, waardoor komt dat dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij kan je die gewoon opladen via de USB en daar heb je bij de Actie wel een adaptertje voor (€2,-): http://www.squaredeals-ltd.co.uk/sw-motech-12v-usb-adaptor-usb-adaptor-to-cigarette-lighter-12v-bcpow0001210000-17647-p.asp
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, dat gaat helaas niet, de box heeft te veel vermogen daarvoor. anyway, bedankt voor de reactie !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke stekker (waarvan) wil je afknippen?
Als laad ingang (of adapter van die box) 12V DC is zou dat kunnen.
Let dan wel op hoeveel vermogen dat ding nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij vraagt om veel meer dan dat. Maar ik vraag me af of die batterij ook laad met lager vermogen/spanning
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als aansluiting 220v is niet.
Meer info zou handig zijn.

Antwoorden (1)

Nee dat werkt niet je zult een omvormer moeten kopen van 12v naar 230v
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omslachtig een luidsprekertje die op 5 V loopt om daar een omvormer van 12V naar 220V te kopen en daar dan weer een adapter van 220V naar 5V (USB)...