Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan er maar 1 soort filter bij een pomp op mijn zwembad?

Wij kochten een zwembad van intex met diameterr rond 4.8m. Een verkoper zei dat voor verwarming er een solar heating system van interline bijmoest en er maar 1 soort zandfilter pomp bijkan (bij die solar system). Klopt dat? Is dat nog te krijgen? Hier in elk geval niet meer in de buurt... :( het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat enkel bij 1 filter kan. De verwarmingsbuizen hebben we reeds gekocht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
731
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk, als het maar een zandfilter van de benodigde kwaliteit is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee maakt totaal niet uit. je kan zelfs een zandfilter en een pomp van verschillend merk kopen. omdat de aansluiting heel vaak het zelfde is.
wel zal je de capaciteit op elkaar moeten afstemmen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wil je speciaal voor dat bad een zandfilter hebben? Lijkt mij niet echt nodig! Kijk eens bij Heuts website, daar kan je zien dat je met een gewoon filterpomp (waarin een papierfilter zit) zelfs een zwembad van 10.000 liter nog kan filteren. Deze kan je in serie zetten met een solarbol. Advies, neem geen solarmatten want deze zijn zeer kwetsbaar. Spreek uit ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding