Waarmee kan je het beste de buitenkant van je afstandsbediening e.d. apperatuur reinigen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ga eerst met een tandenborstel (natuurlijk niet die van je zelf ;-) ) goed tussen de toetsen borstelen! Je zal zien hoeveel vuil je al weg haalt! Daarna bv met een met spiritus licht bevochtigde doek afnemen en het is weer als nieuw. Tip: haal voor dit alles te doen de battery er uit! En laat na behandeling het apparaat rustig een uurtje goed drogen! Vocht en elektronica gaan namelijk heel slecht samen! Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de supermarkt kun je zgn. 'Multi-surface' reinigingsdoekjes kopen. Dat zijn natte dunne fleece-vezel doekjes die in een vluchtige vloeistof gedrenkt zijn.
Ze zitten in een plastic-folie verpakking.

Hiermee kun je heel eenvoudig allerlei voorwerpen grondig schoonmaken zoals behuizingen van afstandsbedieningen, toetsenborden, beeldschermen enz.
Het haalt zelfs dikke lagen nicotineaanslag weg van vervuilde oppervlakken.

De doekjes laten wel een iets vettige film achter maar dat kun je daarna met een wat in wat water gedoopt keukenrolpapiertje en daarna droogwrijven geheel verwijderen.

De behandelde voorwerpen zien er dan weer als nieuw uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al jaren doe ik dit met alcoholdoekjes, per stuk verpakt.
Ook handig om bij je te hebben onderweg als je vieze handen hebt, of om iets wat niet zo schoon lijkt te poetsen :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals een supermarktkarretje dat iedereen met z'n vieze handen aanpakt/duwt.