Wat voorn weerstand moet ik hebben om van 50 volt naar 10 volt te gaan?

Ik moet van 50 volt naar 10 volt wie weet wat voorn weerstand ik daar voor moet hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ligt aan de toepassing.
Als je nauwelijks stroom af gaat nemen, alleen meten, heb je aan 2 weerstanden genoeg, waar van de waarden zich verhouden als 1:4 , dus b.v. 10K en 40K zet deze in serie en sluit 50 volt aan, over de weerstand van 10k zal je obg 10volt meten.

Echter als je er een apparaat mee wild voeden, dan moet je het anders aanpakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wou dat leds in mijn auto gaan knipperen op de bass. En wou dat gaan doen vanuit de kabels die na de subwoofer gaan. Dus hebben we gemeten hoeveel voltage daar door heen komt. En max is 50 volt.
Dus dat moet eigelijk terug na 10 volt omdat de leds 12 volt zijn.
En via de normale speakers die op de radio zitten komt maar 6 volt uit wat volgens mij te weinig is. wat raden jij aan?