Hoe heet een app waarmee je met een VR bril in een ruimte/locatie loopt wat tegen pleinvrees helpt?

Hoe heet een app waarmee je dit kunt beleven via een VR bril.
Geen rare oefening maar een realistische blik alsof je in een zaal staat met een menigte of bijv. op een plein bij een winkelcentrum.

8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Ik weet het antwoord niet, maar misschien kan je het vinden op deze websites of via de informatie op deze websites: http://www.rtlnieuws.nl/economie/toekomstmakers/angst-overwinnen-met-virtual-reality-therapie en http://nos.nl/artikel/2061892-vaker-therapie-via-de-mobiele-telefoon.html.

Antwoorden (1)

Dat kan niet met een app, want je hebt er een speciale Virtual Reality-bril voor nodig die computersimulaties kan laten zien. Met Oculus Rift of met Google Cardboard is het mogelijk om veilig in je eigen kamer op een druk plein te staan.

Als je de Oculus Rift of Google Cardboard zou willen gebruiken, dan moet je daarvoor naar een locatie van Denk (onderdeel van GGZ Friesland). Zij bieden - tot nu toe als enige instelling in Nederland - deze duale behandeling om angsten te overwinnen.

Toegevoegd na 7 minuten:
De app die je nodig hebt om de behandelvideo te kunnen bekijken heet Kolor Eyes app.
Amadea