Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanmorgen deed ik het licht aan in een kamer en de lamp sprong. De volgende lamp (0op die groep) deed dat ook....Toeval?...

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben nu bang om mijn PC in die ruimte in te schakelen....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
472
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Nadat je de lampen hebt vervangen merk je dat vanzelf.
Cryofiel
8 jaar geleden
Waren beide lampen misschien even oud, en op hetzelfde moment in de fittingen gedraaid? Dan is de levensduur ongeveer gelijk - en in sommige gevallen vrijwel exact gelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er kan wat spanning verschil zitten in de groep .?!? Gebeurd dit vaker raadpleeg een elektricien of koop een nieuwe lamp . Zet evt een nieuwe nieuwe zekering in die groep. Mogelijk is die kapot en toch niet doorgebrand .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meet even de spanning als je een multimeter hebt. De spanning mag zeker niet meer zijn dan 235 volt; nominaal is de waarde nu 230 volt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is geen toeval en zie je vaker bij gloeilampenof halogeenlampen. Bij een gelijke gebruiksduur staan er soms meerdere exemplaren op punt van defect raken. Ze gaan vaak tegelijkertijd kapot bij inschakelen of een tijdelijk iets hogere netspanning. Voor je PC is er niets aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding