Hoe een robot programmeren om met je een conversatie te voeren?

Ik wil een robot maken die kan antwoorden als je iets zegt of vraagt aan hem, maar ik weet niet waar ik moet beginnen om hem te kunnen laten praten en antwoorden op mijn stem. Welke programma's en materiaal heb ik nodig en kan iemand me ook dan in grote lijnen uitleggen hoe ik eraan begin?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Ik vermoed dat je hiervoor het beste contact kan opnemen met een Technische Universiteit. Daar werken studenten aan zulke robots. Technische universiteiten zijn er in Delft, Eindhoven en Enschede (Twente).

Het beste antwoord

Diverse smartphones kunnen al een redelijk eind van wat je vraagt. Denk b.v. aan Siri op de apple telefoons.
Hoe je op dergelijke telefoons apps kunt schrijven is ook goed gedocumenteerd.

Wat je wil, een conversatie voeren met een robot, dat is een project waar de knapste koppen op aarde nu mee bezig zijn. Dergelijke robots kosten jaren van ontwikkeling.

Wanneer je een smartphone als basis neemt, dan heb je, denk ik, een relatief goedkope start.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK danku voor de informatie!