Het eerste wat in mij op kwam was zet een advertentie op marktplaats bij gratis af te halen kapotte apparaten. Maar aangezien je ze graag weg wilt brengen zal marktplaats wel geen optie zijn.
Neem daarom contact op met de gemeente waar je woont voor informatie daarover en het adres want in iedere gemeente gelden allerlei andere regels.
Wij kunnen kapotte apparaten aan straat zetten we bellen de gemeente en die haalt het in ruil voor een afval bon wat we standaart ieder jaar krijgen van de gemeente ,op.
ook kunnen we gewoon naar de stort gaan met diezelfde bonnen. Er zit een maximum van 10 kilo per bon aan en we krijgen er 12 per jaar. Kom je erover heen dan moet je betalen.
120 kilo heb je al snel een keer dus bedenk goed hoe je die besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kun je afgeven bij het depot van de gemeente reiniging. Hoeveel je af mag geven verschilt per gemeente. Sommigen vragen geld per kilo, anderen hebben een max gesteld aan kilo's wat je per dag mag komen brengen en ook zijn er gemeentes die een max aantal brengmomenten per jaar hebben, waarbij je ongelimiteerd mag komen bezorgen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet correct. VOor apparaten heb je ene verwijderingsbijdrage betaalt en daar wordt de recycling van betaalt. Apparaten moeten ze dus innemen zonder extra kosten.
Bij ons neemt de kringloop de meeste dingen wel aan. Witgoed en dergelijke.
Bij mijn ( elders wonende) kinderen kan het naar de vuilstort. Bij de een is dat gratis, maar de anderen moeten ervoor betalen.
je ziet, dat kan per gemeente verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is heeft elke gemeente op bepaalde plekken, of een plek, een soort van 'dump plek' waar je allerlei dingen kunt heenbrengen van oude computers tot en met bakstenen. Het is eigenlijk bedoelt voor als je een overschot hebt aan een bepaald soort afval, want je kunt er ook gewoon groen afval dumpen. Er zit echter wel een limiet aan, als je naar binnen rijdt word eerst je postcode genomen en word gekeken wie je bent, zo houden ze bij hoeveel je dumpt.

Je hebt echter ook ophaal plaatsen op bijvoorbeeld scholen en andere instanties. Het is het beste om daar spullen in te leveren, het brengt geld in bijvoorbeeld de schoolkas of de kas van een muziek vereniging plus jij hebt jouw spullen voor niets kwijt! win-win situatie. Doe maar even navraag bij kennissen over aderessen bij jou in de buurt of kijk even op internet waar je jouw apparaten heen kunt brengen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel de gemeente en maak een afspraak voor het ophalen van grof vuil of vraag naar een afvalscheidingsstation. Regels hiervoor verschillen per gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbaast me dat het juiste antwoord nog niet is gegeven. Natuurlijk kan je apparaten die het nog doen aan kringloopwinkels kwijt, maar de vraagsteller heeft het over kapotte producten.

Je hoeft ze ook niet te storten op de vuilnisbelt.

Apparaten die stuk zijn lever je in bij de winkel (bijvoorbeeld als je een nieuwe wasmachine koopt en de oude mee laat nemen). In principe moet de winkelier het apparaat innemen als je er eenzelfde nieuw apparaat koopt.

Koop je geen nieuw apparaat en wil je het apparaat inleveren, dan kan je bij het gemeentelijke inzamelpunt of milieucentrale terecht, zodat deze gerecycled kunnen worden. De gemeente kan je precies vertellen waar dat is. Vaak is dat op dezelfde plek als waar je grof vuil kunt storten, maar de apparaten worden apart ingenomen.

Als je een apparaat koopt betaal je een verwijderingsbijdrage en daar wordt de recycling van betaalt. Apparaten moeten winkeliers of de gemeente dus innemen zonder extra kosten. Er kan dus ook geen maximum aan zitten hoeveel apparaten je per jaar inlevert.

Volgend jaar verdwijnt de verwijderingsbijdrage voor kleine apparaten, maar kan je nog steeds deze apparaten inleveren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Afgedankt apparaten horen dus niet thuis bij het grof huisvuil. Daarom is een tijd terug de campagne geweest: "Zonder u valt er niets te recyclen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons kan men ze in leveren bij de gemeente.
Tevens is de kringloop bij ons verplicht alle apparaten waar een snoer aanzit deze apparaten op te halen.
Een apparaat wat het niet meer doet ,hoeft niet perse vernietigd te worden.
Vaak zijn het het kleine problemen,en als je onderdelen hebt kun je zo,n apparaat zo weer een tweede leven geven.