Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden namen van game consoles vaak verdraait?

Voorbeelden: (Opmerkelijk veel mensen verdraaien de namen van deze game consoles)
Nintendo DS (Lite) Wordt Nintendo terwijl iedereen wel zegt 3DS.
Xbox 360 wordt Xbox terwijl Xbox de voorganger was van de Xbox 360.

Kijk, ik snap dat mensen namen willen afkorten maar waarom dan op een manier waarin het verward kan worden met andere consoles?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
882
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat jij een van de weinigen bent die tegen dit probleem aan loopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was gewoon iets dat me opviel hoor, niet dat ik me normaal hieraan stoor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om dezelfde reden dat mensen zeggen: 'Ik heb een Volkswagen Golf'. En niet: 'Ik heb een Volkswagen Golf 1.9 SDI', dat doen alleen autofreaks.

Je noemt eerst het geheel zodat een ander weet waarom het gaat. En als die ander geïnteresseerd volgt de rest wel.

Als iemand vraagt wat voor computer ik heb, zeg ik: 'Ik heb een laptop van HP' en niet: "Ik heb een HP ProBook 4730s'. Dat is foldertaal.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de groep mensen die de namen (verdraaien) gaan meer af op naam van de bekendste versie van dat systeem, dit heeft in sommige gevallen niets te maken met dat mensen de namen korter willen maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mensen willen snel antwoorden daarom maken ze namen korter en iedereen weet dat als je de oude xbox bedoelt dat je dat aangeeft binnenkort komt de xbox 720 uit ik verwacht dat deze ook op een gegeven moment ook xbox genoemd word en de 360 gewoon xbox 360 genoemd en de xbox classic gewoon xbox classic
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding