Hoe krijg ik ps3 scherp op monitor?

Normaal speel ik altijd met mijn ps3 FIFA 15 op mijn tv en dat ging altijd goed. Alleen sinds kort heb ik een nieuwe monitor aangeschaft. Ik wouw met de ps3 hiermee op deze nieuwe monitor spelen. Alleen ik heb een probleem. Op mijn monitor word het beeld van de ps3 niet scherp. Terwijl hij het makkelijk moet aankunnen om het een gaming monitor is? (Ik gebruik natuurlijk gewoon een HDMI kabel). Hij geeft wel beeld laggt niet en ziet er allemaal goed uit alleen het enige probleem is dat hij niet scherp word.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Monitor: Acer Predator GN246HLBbid

Link specificaties:
http://nl.hardware.info/productinfo/210535/acer-predator-gn246hlbbid#tab:specificaties

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
capthavoc
9 jaar geleden
Misschien is het simpel een kwestie van de hdmi kabel goed aandrukken ?
heb je misschien een andere hdmi kabel om te testen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar, deze kabel werkt gewoon wel goed op mijn tv? Dus daar kan het toch niet aan liggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarop staat je output ingesteld op PS3?(1080p/1080i/720p/480p/480i)
1080P geeft over het algemeen het scherpste beeld.
Zit je op de laatste Firmware met je PS3?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Exact hetzelfde verhaal als gisteren. De PS3 doet alleen maar 720p (althans in 95% van de spellen). Je zit er met je neus bovenop. Heb hier exact hetzelfde als ik mijn PS3 op mijn 24" 1920x1080p scherm aansluit. Als ik dan op mijn TV ga spelen 50" (maar op voldoende afstand) ziet het er al een stuk beter uit. Ga maar terug naar het menu, dat wordt wel in 1080p uitgezonden (als je je PS3 goed hebt ingesteld)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Exact hetzelfde verhaal als wat ik met KevinH had dat is. Over 720p youtube filmpjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mocht je TV een 720p/768p scherm zijn dan is er geen tot nauwelijks upscaling. Op je TV zal die er wel zijn 720p>1080p.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
MrTomaar jij hebt helemaal gelijk. Het menu is wel 1080p.
Hier valt dus ook weinig tege te doen als ik FIFA 15 op mijn ps3 op mijn monitor scherp wil spelen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een paar spellen werkt een bijzondere truc. Je moet niet alleen 1080p kiezen maar ook nog een 1080i en 720p uitschakelen in de instellingen (normaliter houdt de PS3 meerdere resoluties aan). http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/Playstation-3-1080P-games-list/td-p/42432035 Ook dit kan dan stiekem toch weer upscaled zijn, maar dan intern dus ipv van dat de TV 720p>1080p doet, doet de PS3 zelf al 720p>1080p.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas staat FIFA 15 er niet tussen. Ik ga jou truc is proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar valt niks tegen te doen. Het enige wat je kan doen is je monitor niet laat scalen, dat heeft echter tot effect dat je dus in een verkleind scherm speelt. Bij mijn monitor heet dat one to one. Lekker scherp, lekker klein venster ook :D. Niet alle monitoren zullen die instelling hebben denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga jou truc is proberen. Kan je proberen, er zal wel mooi 1080p komen te staan in je beeld, maar het beeld zal er niet beter op worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
One to one waar staat dat precies dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal erg afhankelijk zijn van je monitor (als het al zo heet en als jouw monitor die functie al heeft).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat dat gewoon bij instellingen dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een breedbeeldmodus met: Volledig
Aspect
1:1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb even de manual doorgekeken maar is geen optie op je monitor. Treur niet, je had waarschijnlijk binnen 5 minuten weer teruggezet. Geeft echt een flink verkleind beeld. Praktische tip is gewoon de monitor iets naar achteren te plaatsen en/of iets naar achteren gaan zitten met je stoel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh wel. Nou dan is het dus 1:1 (one to one)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus eigelijk is zon game monitor te goed voor ps3? en heeft eigelijk een ps4 nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou de volgorde omdraaien (een PS3 is te zwak om 1080p in de meeste games aan te kunnen) maar inderdaad. Let wel dit is vooral een probleem met een monitor waar je met neus bovenop zit. Op een tv, met dezelfde resolutie een grotere afmeting en op goede afstand zie je dit zo snel niet.

Antwoorden (2)

Kan je veranderen in de instellingen van de ps3 en ook in de instellingen van de monitor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou proberen de video output op de PS3 te veranderen, waarschijnlijk geeft deze de verkeerde resolutie door. In onderstaande link staat hoe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al geprobeerd, maar als je in de reacties kijkt zie je het werkelijke probleem en is hier helaas geen oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het net gelezen, helaas gemist. Succes ermee verder!