mijn wii staat aan maar geen beeld op tv dus hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Meestal sluit je de wii aan op de tv met de meegeleverde kabel en daarna selecteer je de juiste ingang op de tv via de afstandsbediening (AV/Source/Input). Wellicht AV1 of composite of SCART iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De boel eerst aansluiten? Bar weinig info....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is de video en geluid kabel kapot (dat is de kabel met wit geel en rood) koop een nieuwe kabel (op dx.com)

Antwoorden (2)

Weet je zeker dat je op het goede kanaal zit met je tv? (de kabels in de goede plug-ins?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste wil ik graag even melden dat je je vraag de volgende keer echt duidelijker moet stellen en dat je een zo specifiek mogelijke toelichting moet geven.

Dan naar het antwoord op je vraag:
Ten eerste had ik graag geweten welke kleur het lampje van je Wii heeft. Als deze niet brandt heeft de Wii geen stroom. Brandt deze rood heeft de Wii stroom, maar staat hij uit. Een oranje lampje geeft aan dat de Wii in stand-by staat en een groen lampje indiceert dat de Wii aan staat. Als je lampje niet groen is staat je Wii niet aan (al denk je dat misschien). Druk bij een rood of oranje lampje op de aan/uit-knop op je console of remote en sluit eerst de stroom goed aan (als er geen lampje brandt).

Zorg ervoor dat je op je televisie de juiste ingang selecteerd. Ga na welke aansluiting is gebruikt en selecteer die of probeer alle ingangen als je niet zeker weet welke ingang je moet kiezen. Controleer ook of de videokabel goed in zowel je Wii-console als in je televisie zit.

Als je nu nog geen resultaat hebt, probeer je je Wii aan een andere televisie aan te sluiten. Misschien is (de videoingang van) je televisie wel stuk.

Als ook dit niet werkt is je Wii waarschijnlijk stuk. In dat geval moet je er misschien even een professional naar laten kijken.