hoe kan ik ps3 aansluiten op tv met hdmi kabel?

Hallo allemaal,

Ik wil mijn ps3 aansluiten op mijn tv (lg flatron m197wdp ), maar ik kan mijn ps3 dan alleen aansluiten via av kabels wanneer ik dan mijn ps3 opstart en dan naar av ga staat er hdmi kabel gevonden en dan de vraag of ik de hdmi kabel wil gebruiken. Wanneer ik dan op Ja klik en switch naar hdmi dan blijft mijn scherm zwart. Ik heb al geprobeerd om mijn ps3 aan knop 5 seconden in te drukken en hoor dan het tweede beepje, maar het scherm blijft gewoon zwart. Ik kan mijn laptop wel op de tv aansluiten via hdmi en krijg dan ook gewoon beed. Bovendien kan ik wel gewoon met ps3 op de tv beneden aansluiten en krijg dan wel meteen hdmi scherm. Wie heeft heeft er oplossing om mijn ps3 op mijn tv aan te sluiten?? Of een andere oplossing om toch met goed beeld te kunnen gamen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (1)

bij de meeste tv's kan je via de tv zelf bepalen welk toestel je wilt aansluiten
probeer anders dit stappenplan
1. Schakel het PlayStation 3-systeem uit en haal de stekker uit het stopcontact.
2. Schakel het beeldscherm uit en haal de stekker uit het stopcontact.
3. Sluit het ene uiteinde van de HDMI-kabel aan op de HDMI OUT-aansluiting op de achterzijde van je PlayStation 3-systeem.
4. Sluit het andere uiteinde van de HDMI-kabel aan op de HDMI-ingang van het beeldscherm.
5. Sluit het PlayStation 3-systeem weer aan op het stopcontact en schakel het systeem in.
6. Sluit het beeldscherm weer aan op het stopcontact en schakel het beeldscherm in.
7. Het PlayStation 3-systeem detecteert het HDMI-beeldscherm automatisch.
8. Volg de instructies op het scherm om de HDMI-uitvoer en maximale resolutie van het HD-beeld te bevestigen en de optimale instellingen te gebruiken.
als het nog niet werkt dan weet ik het ook niet

Toegevoegd na 4 minuten:
PS
av kabel eerst er uit doen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste David159, Bedankt voor je stappenplan, maar helaas heeft dit ook niet geholpen. Zou ik met deze kabel een even mooi beeld krijgen als met een hdmi kabel? http://www.tvkabels.nl/Playstation-3-HD-av-kabel-
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarschijnlijk levert de hdmi kabel beter beeldkwaliteit maar indien het echt niet lukt is de av kabel niet zo een slecht alternatief.