Mag ik volgens de wet zomaar al mijn inkomende en uitgaande telefoongesprekken opnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je moet opnemen vooraleer je een inkomend of uitgaand gesprek kunt hebben... Dus daar ontkom je niet aan... En als je opgenomen hebt, mag je dat wel degelijk opnemen, te allen tijden... Zomaar overal publiceren of dat zomaar kan dat weet ik dan weer niet... Maar een gesprek ook in real life, op het werk of weet ik waar, dat mag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag niet zomaar allerlei gesprekken opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle gesprekken waar je zelf aan deelneemt mag je (helaas) opnemen, zonder voorafgaande toestemming.

Andere antwoorden (4)

Ja, dat mag. Je mag ze alleen niet openbaar maken.
Dus voor jezelf houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij mag dat wel, alleen mag je het niet aan 3e laten luisteren zonder toestemming van de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verwart 'wet' met (goedkoop) 'fatsoen', maar dat zijn heel andere zaken.
Dat mag,maar je moet dat je gesprekspartner wel meedelen en dat neem je natuurlijk ook op!
Als hij/zij het niet op prijs stelt dat je dat doet,zal de verbinding waarschijnlijk worden verbroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft dus helemaal niets mee te delen en de tegenpartij / gespreksparter hoeft ook nergens mee akkoord te gaan. Evenmin heb je de verplichting het gesprek te beëindigen als de andere partij er niet mee akkoord is. Het staat de gesprekspartner natuurlijk wel vrij om zelf het gesprek te beëindigen als hij dat wil.
Het wordt hier al een beetje gezegd in de vorige antwoorden, maar:

Een gesprek waaraan je zelf deelnemer bent mag je opnemen, ook mag iemand dit in opdracht van jou doen als je zelf deelnemer aan het gesprek bent, zie onder andere mijn bron hiervoor.