blackberry pingen zonder wifi?

ik wil voor de kerst een blackberry kopen.
maar ik wil geen abonnement ,(dus prepaid.)
omdat op school , thuis en in de stad al wifi is.
kan ik dan toch gewoon pingen?
want ik lees allemaal over blackberry blox en blackberry-simkaart, door bomen zie ik bos niet meer .

graag hulp, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Ja, pingen gaat zelfs nog beter over wifi, omdat het sneller is. Of je echt verschil merkt weet ik niet, maar in theorie zou het sneller moeten zijn. Ik neem trouwens aan dat je vraag moet zijn 'blackberry pingen MET wifi?'

Toegevoegd na 1 minuut:
oke lamaar....

"Een vraag die vaak gesteld wordt, is of je kunt pingen via WiFi op je Blackberry. Een terechte vraag, want dat betekent dat je in het buitenland gratis kunt pingen. Moet je wel eerst een gratis hotspot weten te vinden natuurlijk. Maar goed, het kan dus. Belangrijk is wel dat je nog steeds wel een Blackberry data-abonnement nodig hebt. Het zit namelijk zo. Om gebruik te maken van Blackberry diensten verstuurt RIM (Research In Motion, het bedrijf dat de Blackberry maakt) zogenaamde service books naar je telefoon. Daarin staat alle informatie die nodig is om je telefoon te identiciferen en gebruik te kunnen laten maken van de Blackberry diensten. En dat kan natuurlijk alleen als je een Blackberry abonnement (BIS of BES) hebt. Het werkt dus niet als je een ergens een losse Blackberry hebt gekocht en daarmee probeert te pingen."

het komt er dus op neer dat je wel over wifi kan pingen, maar niet zonder abbo -.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan alleen indien je een Blackberry data-abonnement of een blox prepaid pakket hebt. Om een technisch verhaal kort te houden: Door het BlackBerry data- abonnement worden service books naar je BlackBerry verstuurd. Hierdoor wordt je BlackBerry geïdentificeerd zodat je gebruik kan maken van Blackberry diensten. Je kan dus niet zomaar PINGEN via Wifi op een Blackberry zonder een BlackBerry abonnement of een prepaid blox.