Hoe kan ik mijn mobiel instellen zodat oproepen met onderdrukte nummers mij niet meer kunnen bereiken?

Toegevoegd na 13 minuten:
Met email kun je allerlei regels aanmaken, ofwel bij je provider of in je mailprogramma, om op afzender te filteren etc. Bij mobieltjes kun je per nummer een andere ringtone kiezen of automatisch naar voicemail omleiden. Neem aan dat het technisch ook mogelijk moet zijn om iets met afgeschermde nummers toen doen. Is er een provider of toestel die dit aanbiedt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Hangt van je telefoon af.

Mijn eerste, siemens s35, had de mogelijkheid om een verschillende beltoon op basis van herkomst (nummerweergave plus telefoonboek) in te stellen.Deze optie zit uiteraard ook op andere topestellen.

Als je nu instelt dat iedereen die je niet in het telefoonboek hebt gewoon op silence staat dan weet je dat ze je in ieder geval niet meer gaan storen...Wel komen ze in gemiste oproepen terecht.

Is niet echt wat je vraagt maar mogelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je niet instellen. Je kunt wel bepaalde nummers blokkeren, maar afgeschermde nummers niet.
Je kunt wel overwegen om ze gewoon niet op te nemen. Ik heb mijn voicemail ingesproken met: als je met een afgeschermt nummer belt neem ik niet op, je kunt dan een boodschap achterlaten.
Als het dan belangrijk is hoor ik het wel via de voicemail.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is technisch niet mogelijk, en ook niet handig, aangezien de meeste instanties, zoals ziekenhuizen en dergelijke nummerloos bellen. Handig als een familielid in het ziekenhuis ligt, en jij bent door die reden niet bereikbaar...